|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۸۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر دکتر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد گردید، مورد موافقت قرار گرفته است.
 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، اعلام کرد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر دکتر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد گردید، مورد موافقت قرار گرفته است.  

 نماینده دائم کشورمان اظهار داشت: هدف از این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفتگوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه می باشد.

غریب آبادی افزود: طرفین، ذیل این یادداشت تفاهم نامه توافق نمودند تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان "مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی" برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین گردد. همچنین، این مرکز به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه، در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر در کشور، خواهد پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین