|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
روابط در داخل کشور بر اساس اعتماد و مسئولیت بنا خواهد شد و ما به اعتمادسازی دوباره میان مردم و سران نیاز داریم و در چارچوب قانون اساسی تلاش خواهیم کرد. ما به خاطر پرونده‌ها و آرمان‌های عادلانه تلاش خواهیم کرد و نخستین آن پرونده فلسطین است و آرزو می‌کردم که پرچم فلسطین در کنار پرچم تونس در اینجا باشد.
 نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد: دوره قیمومیت پایان یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، قیس سعید، پیروز انتخابات ریاست جمهوری تونس در اولین سخنرانی خود خاطرنشان کرد: ملت تونس به تمامی جهانیان درس پایبندی به مشروعیت قانون اساسی را داده و آنچه رخ داد، انقلابی است که فلاسفه، جامعه‌شناسان و سیاستمداران هرگز آن را تجربه نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: شما جهان را با بخششتان، نژاد و خونتان حیرت زده کردید و و من به همگان این اطمینان را می‌دهم که این پیام شما را منتقل خواهم کرد و این امانت را با تمامی صداقت و اخلاص به دوش خواهم کشید.

قیس سعید همچنین تصریح کرد: ان شاء الله امروز آنچه که با انقلاب می‌خواهید، محقق می‌شود و دوره قیمومیت بر هر کسی که إعمال می‌شد، پایان یافته است.

وی تاکید کرد: تونس به اجرای قوانین و تعهدات بین‌المللی خود ادامه خواهد داد و دولت مختص شخص خاصی نیست و برای تمامی افراد است. ما به آنچه می‌گوییم آگاه هستیم و معنای ادامه قوانین و مقررات را می‌دانیم.

قیس سعید ادامه داد: روابط در داخل کشور بر اساس اعتماد و مسئولیت بنا خواهد شد و ما به اعتمادسازی دوباره میان مردم و سران نیاز داریم و در چارچوب قانون اساسی تلاش خواهیم کرد. ما به خاطر پرونده‌ها و آرمان‌های عادلانه تلاش خواهیم کرد و نخستین آن پرونده فلسطین است و آرزو می‌کردم که پرچم فلسطین در کنار پرچم تونس در اینجا باشد.

وی همچنین عنوان داشت: بسیاری از ملت‌ها از آزادگان ملت تونس درس می‌گیرند و همچنین از توانایی آنها در اقدامات خارج از چارچوب‌های سنتی الهام می‌گیرند و ما صادقانه و خالصانه عمل خواهیم کرد و این امانت را با تمامی بارها و سنگینی‌هایش تحمل خواهیم کرد و تمامی گام‌هایی که برمی‌داریم خدا و ملت ما بر آن نظارت دارند.

قیس سعید، نامزد مستقل و استاد قانون اساسی این کشور با کسب ۷۶ درصد آراء در برابر نبیل قروی با کسب ۲۳ درصد آراء پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در دور دوم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین