|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
ایتالیا بعد از پیروزی در ست سوم با روحیه‌ای مضاعف به میدان آمد و از همان ابتدا توانست پیش بیفتد. وقت استراحت فنی نخست با اختلاف ۲ امتیاز به سود شاگردان بلنجینی تمام شد. ایتالیا آماج حملات خود را ادامه داد به کمک سرویس‌های هدفدار و اسپک‌های قدرتی به فاصله چهار امتیازی با ایران رسید. سرانجام کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت فنی کرد. انگار تازه ایتالیا روی دور افتاده بود و هر لحظه بهتر بازی می کرد. تغییرات کادرفنی ایران در میدان مسابقه هم تاثیرگذار نبود. بدبیاری تیم ایران با آسیب دیدگی اسفندیار تکمیل شد تا در پایان این ست ایتالیا ۲۵ بر ۱۷ برنده شود و کار در مجموع مساوی دنبال شود.
 تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مقابل ایتالیا به میدان رفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

 تیم ملی والیبال ایران صبح امروز (دوشنبه) ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۸، در دهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت.

ایران طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ، با ترکیب امیر غفور، سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا موذن (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۶ - ۲۴ ایران

دو تیم بازی پایا پایی را از خود به نمایش گذاشتند تا اینکه ایتالیا با اشتباه بازیکنان ایران ۲ - ۴ پیش افتاد. ایتالیا با آبشار "نلی" اختلاف را به سه پوئن افزایش داده و ۳ - ۶ پیشی گرفت. دو تیم در حالی که نتیجه ۴ - ۸ به سود ایتالیا بود راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با شروع بازی درخشش معروف در خط سرویس باعث شد دریافت‌های ایتالیا با مشکل مواجه شده و ایران با کسب ۴ امتیاز متوالی، بازی را هم در امتیاز ۸ به تساوی بکشد. ایران توانست با سرویس‌های خوب شفیعی ۱۲ - ۱۰ پیش بیافتد و ایتالیا را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. بازی پایا پای دو تیم ادامه داشت تا اینکه ایتالیا ۱۵ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز به دست آورد.

در حالی که با حرکات سرعتی در هر دو تیم بازی پایا پای پیش می‌رفت، آبشار غفور بیرون رفت تا ایتالیا ۱۸ - ۲۰ پیش افتاده و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی فیاضی اختلاف به یک امتیاز کاهش یافت تا اینبار ایتالیا در امتیاز ۲۱ - ۲۲ وقت استراحت بگیرد. ایران توانست اختلاف دو امتیازی را جبران کرده و در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی بکشد. با سرویس‌های خوب معروف دریافت‌های ایتالیا با مشکل مواجه شد تا روی توپ‌های برگشتی ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرده و ۲۶ - ۲۴ پیروز ست نخست بازی شود.

*ست دوم: ۲۹ - ۲۷ ایران

با سرویس‌های خوب عبادی‌پور و پس از یک رالی زیبا ایران توسط فیاضی ۲ - صفر پیشی گرفت. دریافت‌های ایران در این ست به خوبی صورت می‌گرفت تا معروف با پاس‌های سرعتی مدافعان ایتالیا را جا گذاشته و ایران ۵ - ۳ پیش بیافتد. دو تیم در امتیاز ۸ - ۶ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شدند. با شروع مجدد بازی، سیمونه" از ایتالیا با دفاع آبشار شفیعی در امتیاز ۹ نتیجه را به تساوی کشید. با درخشش امیر غفور در حمله و سرویس، ایران بار دیگر با دو امتیاز پیش افتاد اما ایتالیا با دو آبشار "نلی" بازی را به تساوی کشید. نهایت با خطای پنجه دو ضرب پاسور ایتالیا، ایران ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را به دست آورد.

با شروع بازی ایتالیا روی درخشش "دکوی" در سرویس ۱۸ - ۱۹ پیش افتاد تا کولاکوویچ برای ایران وقت استراحت بگیرد. در حالی که با سرویس‌های قدرتی ایتالیا دریافت‌های ایران با مشکل مواجه شد،ه بود، اختلاف به سه امتیاز افزایش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۹ - ۲۲ وقت استراحت بگیرد. با اشتباه "روسو" اختلاف به یک پوئن کاهش یافت تا ایتالیا در امتیاز ۲۱ - ۲۲ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که ایتالیا ۲۳ - ۲۴ پیش بود، سرمربی این تیم بار دیگر وقت استراحت گرفت. با درخشش مجرد در دفاع روی تور، ایران دومین امتیاز متوالی را به دست آورده و ۲۵ - ۲۴ پیش افتاد. بازی پایاپای دو تیم تا امتیازات بالای ۲۵ ادامه یافت تا نهایتا ایران با جای خالی عبادی‌پور ۲۹ - ۲۷ پیروز ست دوم بازی معرفی شود.

*ست سوم: ۲۸-۳۰ ایتالیا

در ست سوم شاهد بازی نزدیک و پایاپایی از دو تیم بودیم. تیم ملی ایران در شروه وقت سوم بازی نبض مسابقه را در دست داشت و ۸ بر ۶ وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کرد. روند برتری ایران همچنان ادامه داشت و ایران را در امتیاز ۱۰ به فاصله چهار امتیازی با حریف رساند.   امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. بازی‌سازی‌های خوب و پاس‌های سرعتی اجازه نمی‌داد ایتالیا به بازی برگردد. اما در نهایت چند اشتباه فردی و ضعف در توپ‌گیری بازی را در امتیاز های بالای ۲۵ به تساوری کشاند. ایتالیا که نمی‌خواست حتی بدون گرفتن یک ست بازی را تمام کند با تمام توان جنگید. این ست در نهایت با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود ایتالیا تمام شد. ایتالیا حتی بدون ستاره‌هایی چون زایتسفو خوآنتورینا تیمی جنگنده بود که نمی‌خواست تسلیم شود.

*ست چهارم: ۱۷- ۲۵ ایتالیا
ایتالیا بعد از پیروزی در ست سوم با روحیه‌ای مضاعف به میدان آمد و از همان ابتدا توانست پیش بیفتد. وقت استراحت فنی نخست با اختلاف ۲ امتیاز به سود شاگردان بلنجینی تمام شد.  ایتالیا آماج حملات خود را ادامه داد به کمک سرویس‌های هدفدار و اسپک‌های قدرتی به فاصله چهار امتیازی با ایران رسید. سرانجام کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت فنی کرد. انگار تازه ایتالیا روی دور افتاده بود و هر لحظه بهتر بازی می کرد. تغییرات کادرفنی ایران در میدان مسابقه هم تاثیرگذار نبود. بدبیاری تیم ایران با آسیب دیدگی اسفندیار تکمیل شد تا در پایان این ست ایتالیا  ۲۵ بر ۱۷ برنده شود و کار در مجموع مساوی دنبال شود.

*ست پنجم: ۱۵-۱۳ ایتالیا

در ست پنجم مسابقه ملی‌پوشان ایران خسته‌تر از آن بودند که بتوانند روند بازی را تغییر دهند. با این حال اشتباه‌های متعدد بازیکنان ایتالیا و قدری ناهماهنگی بین بازیکنان این تیم موجب شد تا کالر برابر پیش رود. باز هم اما سرویس های خوب شاگردان بلنجینی نقطه برتری این تیم برابر ایران بود. بازیکنان ایران در حالی که عملا برنامه‌ای برای حملات موثر در ست پایانی این دیدار نداشتند ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کردند. بدین ترتیب تیم ملی ایران بازی برده را برابر ایتالیا با نتیجه ۳ بر ۲ باخت.

تیم ملی ایتالیا در این مسابقات مقابل تیم‌های آرژانتین، تونس، مصر و استرالیا به پیروزی دست یافته و برابر تیم‌های ژاپن، آمریکا، لهستان، روسیه و کانادا مغلوب شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین