بانک ملی ایران طی سال های گذشته مطابق سند چشم انداز 1404 تسهیلات بسیاری به کارآفرینان و فعالان عرصه صنعت هتلداری برای ساخت مراکز اقامتی و توسعه صنعت گردشگری با هدف جذب 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی پرداخت کرده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از بانک ملی ایران، با توجه به شاهراه بودن شهرکرمانشاه و توریستی بودن این منطقه، بانک ملی ایران با هدف توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از محل منابع طرح های ایجادی اقدام به ارائه تسهیلات و مشارکت برای احداث هتل در شهرستان کرمانشاه کرده است.

هتل بزرگ پارسیان با تسهیلات و مشارکت بانک ملی ایران در شهرکرمانشاه احداث شده و این هتل توانسته از زمان تاسیس تاکنون بهترین خدمات را با استانداردهای روز دنیا به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد.

حوزه گردشگری نقش مهم و حیاتی در رونق اقتصادی و به طور ویژه در زمینه اشتغال دارد و در این میان بانک ملی ایران در سال های گذشته توانسته با ارائه تسیهلات به توسعه این صنعت در کشور یاری رساند.

هتل پارسیان کرمانشاه در سایه ی حمایت ها و کمک های بانک ملی ایران با ایجاد زیر ساخت های اسکان مناسب و بسترسازی خدمات مطلوب، با ۱۰۰ باب واحدهای اقامتی و پذیرایی استاندارد، ظرفیت پذیرش 1000 میهمان را داراست.

هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه خدمات و صنعت گردشگری کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت احداث و راه اندازی این هتل ایفا کرده که توانسته به رونق تولید 20 نوع صنعت و صنایع مرتبط در استان کمک کند و مسلما ادامه این روند و حمایت این بانک از پروژه‌های حوزه گردشگری کشور سبب رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت مهم، اشتغالزا و ارز آور خواهد شد.

وی با بیان این که سرمایه گذاری درحوزه گردشگری و هتل داری به نسبت ایجاد اشتغال در مقایسه با بخش صنعت بسیار به صرفه است، تصریح کرد: سال گذشته میلیاردها تومان گردش مالی از ارائه خدمات گردشگری در استان کرمانشاه منجر به در آمد و توسعه اقتصادی و رونق تولید استان شد.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، در همین رابطه اظهار داشت: استان کرمانشاه با ظرفیت قابل توجه در حوزه گردشگری توانسته در جذب سرمایه گذار از سایر مناطق کشور پیشی بگیرد و وضعیت سرمایه گذاری در طرح های گردشگری استان به پشتوانه بی دریغ و با تامین مالی بانک ملی ایران پیشرفت خوبی داشته است.

وی به ساخت هتل به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: ساخت و بهره برداری از مجموعه بزرگ هتل پارسیان با حمایت ها و مشارکت بانک ملی ایران فرصت و زمینه اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم را در شهرستان کرمانشاه ایجاد و این بانک نقش مهمی را در ارتقای این صنعت در استان ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک، زیرساخت های مناسب و تخصیص منابع و حمایت های بانک ملی ایران در شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی خطه کرمانشاه افق روشنی را برای سودآوری و سرمایه گذاری در زمینه صنعت گردشگری استان در سالهای آینده نوید می دهد.

صفری تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، می توان با رشد و رونق گردشگری داخلی از طریق افزایش جذابیت های داخلی به رشد اقتصاد و رونق تولید کشور کمک کرد که ایران از ظرفیت های لازم و مناسبی برای رونق گردشگری برخوردار است.

اشکان لطفی، مدیر کل هتل پارسیان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی و توریستی بودن این منطقه و حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان، بازدهی سرمایه گذاری این پروژه توسط بانک ملی ایران بسیار بالا است.

هتل بزرگ پارسیان کرمانشاه جدیدترین و خاص‌ترین هتل در منطقه غرب کشور است که توسط متخصصین داخلی در مساحتی بالغ بر 33 هزارمتر مربع طراحی و با تخصیص اعتبار و تامین مالی بانک ملی ایران در 8 طبقه شامل سالن همایش، تالار پذیرایی، فروشگاه، فضای ورزشی و هایپر مارکت و همچنین رستوران به بهره برداری رسیده است.

حمایتی به وسعت یک سرزمین