|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
همچنین مجوز ساخت سه بیمارستان را از طریق سرمایه‌گذاری خارجی از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم که در شیراز، تبریز و شمال شرق تهران به عنوان بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی جایابی شده‌اند و برای ساخت‌شان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 معاون توسعه وزارت بهداشت آخرین وضعیت پروژه‌های بیمارستانی نیمه‌تمام را تشریح کرد.

دکتر سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ساخت‌وسازهای پروژه‌های بیمارستانی نیمه‌تمام وزارت بهداشت، ‌گفت: در حال حاضر حدود ۴۳ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم که آنها را اولویت‌بندی کرده و برای اتمام این پروژه‌ها نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: مساله اساسی این است که ما باید از روش‌های دیگر برای ساخت و اتمام این پروژه‌ها بهره بریم؛ زیرا در بهترین شرایط وزارت بهداشت می‌تواند بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای ساخت پروژه‌های بیمارستانی استفاده کند.

تقوی‌نژاد ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی و خیرین، مشارکت عمومی و خصوصی و استفاده از منابع مولدساز دارایی‌ها از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانیم برای اتمام پروژه‌های بیمارستانی نیمه‌تمام مورد استفاده قرار دهیم. به عنوان مثال می‌توان ساختمان‌های بیمارستانی که از نظر قدمت عمر طولانی‌تری دارند، شناسایی کرده و با تغییر کاربری آن‌ها استفاده مفیدی از آن‌ها انجام داد. به این صورت که این بیمارستان‌ها می‌توانند به فروش برسند، تغییر کاربری تجاری پیدا کنند و عواید ناشی از تغییر کاربری‌شان، صَرف ساخت و اتمام پروژه‌های بیمارستانی جدید شود.

معاون توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از کار را هم از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی پیش می‌بریم، گفت: در مجموع وزیر بهداشت دستور دادند که در حوزه ساخت این پروژه‌ها اقداماتی انجام شود و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود که برای بخش خصوصی در زمینه مشارکت در ساخت آن‌ها جاذبه ایجاد شود. به عنوان مثال می‌توان نیروهای طرحی در اختیار بخش خصوصی قرار داد یا تعرفه‌های مناسب برایشان تعریف کرد و یا قیمت‌های مناسب و جذاب را برایشان در نظر گرفت؛ به‌گونه‌ای که با پرداخت یارانه خدمات‌رسانی در این بیمارستان‌ها را به بخش خصوصی محول کنیم. البته برای مردم هیچگونه هزینه بیشتری نخواهد داشت و دولت باید مابه‌التفاوت قیمت را تامین کند.

وی افزود: همچنین مجوز ساخت سه بیمارستان را از طریق سرمایه‌گذاری خارجی از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم که در شیراز، تبریز و شمال شرق تهران به عنوان بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی جایابی شده‌اند و برای ساخت‌شان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.  البته پیشبرد ساخت آن‌ها از طریق سرمایه‌گذاری خارجی، به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد.

تقوی‌نژاد تاکید کرد: کشورهای چین و کره به طور مشخص برای ساخت این بیمارستان‌ها که هر کدام با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت هستند، ‌اعلام آمادگی کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین