|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن، تیم ملی ایران در نهمین بازی خود از این رقابت‌ها، ساعت ۱۳:۵۰ امروز (یکشنبه) ۲۱ مهر ماه به مصاف تیم میزبان رفت.

 تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که با نتیجه ۳ - ۱ تن به شکست داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن، تیم ملی ایران در نهمین بازی خود از این رقابت‌ها، ساعت ۱۳:۵۰ امروز (یکشنبه) ۲۱ مهر ماه به مصاف تیم میزبان رفت که در پایان با نتیجه ۳ - ۱ (۱۶-۲۵، ۲۸-۲۶، ۱۳-۲۵ و ) تن به شکست داد.

طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با ترکیب اولیه سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۱۶ - ۲۵ ژاپن

ژاپنی‌ها که از حمایت هواداران خود بهره می‌بردند، با سرویس‌های قدرتی دریافت ایران را از کار انداخته و ۴ بر صفر پیش افتادند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی معروف ایران نخستین امتیاز را کسب کرد. دو تیم در حالی راهی وقت استراحت فنی اول شدند که ژاپن ۴ - ۸ از ایران پیش بود. با شروع بازی ژاپنی‌ها روی اشتباه مدافعان ایران اختلاف را به ۵ امتیاز افزایش دادند. با بهتر شدن عملکرد ایران در دفاع توسط غلامی، اختلاف به ۳ امتیاز کاهش یافت، اما ژاپنی‌ها بار دیگر با درخشش "ایشیکاوا" در حمله، ۹ - ۱۴ پیشی گرفتند. در حالی که دریافت‌ها ایران شرایط مطلوبی نداشت، نهایتا دو تیم در امتیاز ۱۱ - ۱۶ به سود ژاپن راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

با شروع بازی ایشیکاوا دو امتیاز از سرویس و حمله گرفت تا ژاپن ۱۱ - ۱۸ پیش بیافتد و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. ژاپنی‌ها که با حرکت دوبل وسط بارها دفاع ایران را جا گذاشته بودند، با آبشار "فوکوزاوا" امتیاز ۲۰ را به دست آوردند. سرویس‌های خوب ژاپن دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده بود تا اختلاف به ۸ امتیاز افزایش یافته و شاگردان "ناکاگائیچی" ۱۵ - ۲۳ پیش بیافتند. ژاپن ۱۶ - ۲۵ ست نخست را پیروز شد.

*ست دوم: ۲۸ - ۲۶ ایران

با بیرون رفتن آبشار بازیکن ژاپن، امتیاز نخست این ست را ایران کسب کرد. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا ژاپن با سرویس "یوشیدا" و دفاع "سگیتا" ۴ - ۶ از ایران پیش افتاد. بار دیگر سرویس‌های قدرتی ژاپن دریافت ایران را دچار مشکل کرد تا دو تیم در امتیاز ۵ - ۸ به سود ژاپن، راهی وقت استراحت فنی اول شوند. سرویسی‌های خوب ژاپنی‌ها در روز بد دریافت‌های ایران ادامه داشت تا بازی ۷ - ۱۱ به سود میزبان شود. پس از یک رالی زیبا ایران امتیاز ۱۰ را با آبشار یلی کسب کرد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یافته و ژاپنی‌ها در امتیاز ۱۰ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کنند. با دو اشتباه متوالی از یلی و مجرد، ژاپن اختلاف را به ۵ پوئن افزایش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۰ - ۱۵ برای ایران وقت استراحت بگیرد. ژاپن ۱۲ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی سرویس‌های پر قدرت ژاپن همچنان دریافت‌های ایران را با مشکل مواجه کرد تا بازی ۱۳ - ۱۸ به سود میزبان شود. ایران دو امتیاز متوالی را روی کار سرعتی غلامی و سرویس اسفندیار کسب کرد تا ژاپن در امتیاز ۱۶ - ۱۹ وقت استراحت بگیرد. در حالی که سرویس‌های اسفندیار کار را برای دریافت‌های ژاپن سخت کرده بود، با اشتباه فیاضی ژاپن امتیاز ۲۰ را به دست آورد. با آبشار یلی ایران نهایتا در امتیاز ۲۰ - ۲۱ به سود ژاپن اختلاف را به یک پوئن کاهش داد. با دفاع معروف، بازی سرانجام در امتیاز ۲۳ به تساوی کشیده شد. دو تیم بازی پایاپایی را از خود به نمایش گذاشتند تا نهایتا ایران ۲۸ - ۲۶ این ست را با برد پشت سر گذاشت.

*ست سوم: ۱۳ - ۲۵ ژاپن

امتیاز نخست این ست را ژاپن توسط "اونودرا" کسب کرد. بازی به صورت پایا پایی ادامه داشت تا با اشتباه مجرد در زدن آبشار، نتیجه ۲ - ۴ به سود ژاپن شود. با سرویس‌های قدرتی بازیکنان ژاپن، دریافت‌های ایران خصوصا توسط فیاضی دچار مشکل شد تا دو تیم در امتیاز ۴ - ۸ به سود میزبانی راهی وقت استراحت فنی اول شوند. سرویس‌های قدرتی "نیشیدا" ادامه داشت تا بازی ۵ - ۹ به سود ژاپن شود. با درخشش "نیشیدا" در تیم ژاپن و اشتباه یلی در زدن آبشار، اختلاف به ۶ امتیاز افزایش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۶ - تقاضای وقت استراحت کند. سرویس‌های قدرتی ژاپن توسط "سگیتا" ادامه یافت تا با بالا رفتن خطاها و اشتباهات بازیکنان ایران در حمله، اختلاف به ۸ امتیاز افزایش یافته و ژاپن ۸ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

با اشتباه کریمی در دادن پاس و امتیاز سرویس "ایشیکاوا"، ژاپن در امتیاز ۸ - ۱۸ اختلاف را به ۱۰ پوئن افزایش داد. بار دیگر "نیشیدا" با سرویس خود اختلاف را به ۱۰ پوئن افزایش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۱ - ۲۱ به سود ژاپن، برای ایران وقت استراحت بگیرد. در حالی که حملات ایران یکی پس از دیگری در زمین ژاپن دریافت می‌شد،‌ شاگردان "ناکاگائیچی" با ۱۲ امتیاز اختلاف و ۱۳ - ۲۵  ست سوم را پیروز شدند.

*ست چهارم: ۲۱ - ۲۵ ژاپن

امتیاز نخست این ست را ایران با آبشار اسفندیار کسب کرد. با بیرون رفت سرویس "ایشیکاوا" ایران ۳ - ۲ پیش افتادف اما با درخشش "نیشیدا" ژاپن به بازی برگشت و ۳ - ۴ از ایران پیشی گرفت. با بیرون رفتن دفاع عبادی‌پور، اختلاف به دو امتیاز افزایش یافت تا ژاپن با حفظ این فاصله، ۶ - ۸ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کند. با شروع بازی ژاپن روی سرویس "نیشیدا" بار دیگر اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد تا بازی ۸ - ۱۱ شود. سرانجام غلامی و عبادی‌پور دو آبشار "نیشیدا" را دفاع کردند تا بازی در امتیاز ۱۲ مساوی شود. با امتیاز سرویس "اونودرا" دو تیم در حالی که بازی ۱۴ - ۱۶ به سود ژاپن بود راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

با شروع بازی دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه با آبشار "فوکوزاوا" اختلاف به سه امتیاز افزایش یافته و کولاکوویچ در امتیاز ۱۶ - ۱۹ تقاضای وقت استراحت کرد. با دفاع آبشار مجرد روی یک کار سرعتی، اختلاف دو تیم در امتیاز ۱۷ - ۲۱ به ۴ امتیاز برای ژاپن افزایش یافت. اختلاف سه امتیازی ادامه داشت تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۰ - ۲۳ وقت استراحت بگیرد. ژاپنی‌ها توانستند در پایان ۲۱ - ۲۵ پیروز این ست شده و در مجموع سه بر یک برنده بازی شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین