|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
رویکرد "شرم‌آوری" که کشور قطر به عنوان مالک شبکه خبری الجزیره در پیش گرفته، شامل دامن زدن به هذیان‌ها درباره مناطق کردنشین در سوریه است و این امر مستلزم آن است که اقلیم کردستان راه‌های دیپلماتیک ارتباطی خود با این کشور را قطع کرده و دفتر این شبکه در اربیل را تعطیل کند.
 یکی از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق تعطیلی دفتر شبکه ماهواره‌ای الجزیره در این اقلیم را خواستار شد.

 برهان قانع، عضو کمیته فرهنگ در پارلمان اقلیم کردستان عراق در گفتگویی با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به دلیل حمایت‌های شبکه ماهواره‌ای الجزیره قطر از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تعطیلی دفتر این شبکه در اربیل را خواستار شد.

قانع اظهار کرد: شبکه الجزیره در پوشش تحولات مربوط به یورش ترکیه به خاک سوریه همان رویکردی را در پیش می‌گیرد که وزیر خارجه قطر اتخاذ کرده و از عملیات نظامی و خونین سربازان ترکیه‌ای علیه ساکنان بی‌دفاع مناطق کردنشین سوریه حمایت می‌کند.

این نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق گفت: رویکرد "شرم‌آوری" که کشور قطر به عنوان مالک شبکه خبری الجزیره در پیش گرفته، شامل دامن زدن به هذیان‌ها درباره مناطق کردنشین در سوریه است و این امر مستلزم آن است که اقلیم کردستان راه‌های دیپلماتیک ارتباطی خود با این کشور را قطع کرده و دفتر این شبکه در اربیل را تعطیل کند.

وی افزود: خالد العطیه، وزیر دفاع قطر با تایید حمایت کشورش از کشتارهایی که ارتش ترکیه در حق افراد بی‌گناه و بی دفاع در مناطق کردنشین سوریه انجام‌ می‌دهد، در واقع نشان می‌دهد تا چه اندازه نسبت به ریخته شدن خون کردها بی‌توجه و بی‌اعتنا است و آن را بی‌ارزش می‌شمارد، بر این اساس مسئولان اقلیم باید تمامی اشکال ارتباطی خود با این کشور را که هیچ دلیلی برای استمرار روابط اقلیم با آن باقی نگذاشته، قطع کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین