|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
از طرف دیگر میشل بارنیه، مسئول ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت، دیدار خود با استفان بارکلی، همتای انگلیسی را بسیار سازنده توصیف کرده است و طرف انگلیسی نیز اعلام کرده است که اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر تشدید تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق تا پیش از فر رسیدن مهلت زمانی مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کرده اند.
 دلار نتوانست به خوبی از اخبار مربوط به توافق تجاری آمریکا و چین بهره‌برداری کند.

 به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و چینی در پایان دیدار خود در واشنگتن اعلام کردند به توافقات اولیه بر سر پایان دادن به جنگ تجاری رسیده‌اند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از این توافق که شامل خرید محصولات بیشتر کشاورزی آمریکا توسط چین می‌شود نیز گفته است که کشاورزان آمریکایی به دنبال رسیدن به " فاز نخست توافق" باید اکنون به دنبال تراکتورهای بزرگ‌تری باشند. این اخبار کاملا معامله گران را نسبت به خرید ارزهای اروپایی ترغیب کرد اما ارزهای امن نزولی شدند.

شاون اوزبورن، تحلیل گر ارشد بازار در بانک " اسکوشیا" گفت: به نظر می رسد با پیشرفت نسبی در جریان مذاکرات تجاری، تمایل برای خرید ارزهای امن کاهش پیدا کرده است و همین مساله ارزش دلار را در برابر یورو و ین تضعیف کرد.

در آخرین روز از معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار به بالاترین سطح ۲.۵ ماه اخیر در برابر ین ژاپن رسید و نرخ برابری دلار با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۸.۷۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ازای ۱.۴۷۳۳ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۳۷ درصد کاهش در مقایسه با روز قبل به  سطح ۹۸.۰۴۵ واحد رسید.

مارک آندره فونگرن، استراتژیست بازارهای ارزی جهانی در موسسه " ماف" گفت: یک توافق تجاری بین آمریکا و چین هنوز قطعی نشده است و پیشرفت‌های کمی در روزهای اخیر به دست آمده است. سرمایه‌گذاران هم‌چنین منتظر نشست ماهانه کمیته بازار باز فدرال رزرو هستند تا مشخص شود آیا نرخ بهره مجددا کاهش خواهد یافت یا خیر. حدس من این است که جروم پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) و همکارانش سیاست‌های محرک بیشتری را اتخاذ خواهند کرد. شاید در کوتاه مدت این مساله باعث تضعیف دلار شود.

در آخرین روز از معاملات هفتگی ارزی جهانی هم چنین ارزش هر یورو با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۱۰۴۲ دلار رسید تا ارزش یورو در برابر دلار به  بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر برسد و پس از مدت ها، کانال ۱.۱۰ دلاری مجددا فتح شود. مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز پس از آن‌که گزارشاتی از احتمال توافق انگلیس با اتحادیه اروپا منتشر شد، در برابر دلار دست به صعود زد تا جایی که هر پوند با به ۱.۲۶۴۹  دلار رسید.

از طرف دیگر میشل بارنیه، مسئول ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت، دیدار خود با استفان بارکلی، همتای انگلیسی را بسیار سازنده توصیف کرده است و طرف انگلیسی نیز اعلام کرده است که اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر تشدید تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق تا پیش از فر رسیدن مهلت زمانی مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق کرده اند.

 پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است. هر فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۳۲ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی و سنگاپوری کاهش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۰۱ و ۱.۳۷۲۸  دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین