|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
 کیهان کلهر موسیقی‌دان و نوازنده برجسته ایرانی در جریان برگزاری یک کنسرت در لندن ضمن اجرای قطعه‌ای برای کودکان کرد، در اعتراض به حملات ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه، کنسرتش در استانبول را لغو کرد.

حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه با واکنش‌های شدیدی مواجه شد و حتی اتحادیه اروپا با وجود تهدید رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ارسال موج میلیونی پناهنده به سمت اروپا، تهدید به تحریم ترکیه کرده است. در این میان برخی چهره‌های فرهنگی و اجتماعی نیز واکنش‌هایی نسبت به این حملات که بی‌شک تلفاتی از میان غیرنظامیان خواهد داشت، نشان دادند و در کنار کردهای سوریه قرار گرفتند و از میان این چهره‌ها، کیهان کلهر موسیقی دان و نوازنده و نامزد جایزه گرمی، تا اینجا مطرح‌ترین این چهره‌ها بوده است.



کیهان کلهر به همراه گروه «رامبرانت تریو» در لندن اجرایی داشت که در دو بخش روی صحنه رفت و مورد توجه قرار گرفت. کلهر در پایان کنسرتش، قطعه‌ای به زبان کردی خواند و آن‌ را به کودکان کرد تقدیم کرد اما پیش از آن تاکید کرد که کنسرتش را در ترکیه در اعتراض به حمله ترکیه به سوریه لغو کرده است؛ اقدامی که با واکنش گسترده حاضران در سالن میزان این کنسرت همراه شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز مخاطبان به تحسین این هنرمند پرداختند و واکنش او را متعهدانه قلمداد کردند.

کیهان کلهر افزود: «قرار بود در استانبول نیز کنسرتی داشته باشم که آن را لغو کردم. به نشانه‌ احترام به برادران کردم، قطعه آخر را به زبان کردی برای بچه‌‎های کرد می‌خوانم که حالا در این جنگ هستند. امیدوارم روزی در دنیایی زندگی کنیم که خبری از جنگ نباشد و مطمئن باشیم همه در بستری آرام می‌خوابند. من نمی‌توانم حرف بزنم و کلامی ندارم که بگویم و این قطعه آخر را تقدیم می‌کنم به کودکان کرد.»



منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین