|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
شهردار تهران تصریح کرد: برخلاف تبلیغات برخی افراد که مردم در این شرایط سخت اقتصادی به صحنه نمی‌آیند در حدود ۵۱۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در این انتخابات شرکت کردند.
جلسه " ستاد مهر " معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران

شهردار تهران گفت: در حال حاضر که ۴۰درصد ساخت‌وسازها کاهش پیدا کرده امیدوارم با تصویب ۲لایحه در مجلس، شهرداری از این فشار سخت موجود خارج شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم آغاز به کار شورای محلات شهر تهران که امشب تالار وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه در شرایط سختی به سر می‌بریم و بیشترین فشارها در حوزه اقتصادی است، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده در نحوه بودجه‌ریزی ۱۰ کلان‌شهر کشور متوجه شدیم که بیشترین وابستگی‌های بودجه‌ای را به ساخت‌وساز دارند که برای اصلاح این موضوع ۲لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

وی افزود: گرچه این اقدام فشار زیادی روی مدیریت شهری است، اما تلاش می‌شود تا بودجه شهرداری را از وابستگی به ساخت‌وساز کاهش دهیم و در حال حاضر نیز ۴۰درصد ساخت و سازهای ساختمانی در مدیریت شهری جدید پایتخت کاهش یافته است

شهردار تهران گفت: اگر موضوعاتی که مردم نسبت به آن حساس هستند، زنده شود؛ مردم از شهرنشین به شهروند تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اوایل مردادماه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد، افزود: هرچند زمان زیادی برای برگزاری انتخابات نداشتیم، اما خوشبختانه با همکاری همه نهادها این انتخابات برگزار شد.

حناچی گفت: در انتخابات شورایاری‌ها ۱۲ هزار نامزد داشتیم که بیشترین سهم برای بانوان و جوانان بود که باید از دولت، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکر کرد.

وی ادامه داد: این انتخابات به صورت تمام الکترونیک و با کمترین خطا برگزار شد که این دستاورد بزرگی برای مدیریت شهری در انتخابات شورای محلات بود.

شهردار تهران تصریح کرد: برخلاف تبلیغات برخی افراد که مردم در این شرایط سخت اقتصادی به صحنه نمی‌آیند در حدود ۵۱۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در این انتخابات شرکت کردند.

وی همچنین گفت: اگر بین تصمیم گیران و ذینفعان فاصله باشد، مدیران هر کاری که می‌کنند موجب رضایت مردم نمی‌شود و نقش شورایاری‌ها این است که ارتباط را ایجاد کند.

حناچی افزود: اگر شورایاری‌ها خود را به مردم نزدیک کنند، هیچ عقل سلیمی این نهاد را نمی‌تواند حذف کند و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، نقادان به مشکلات موجود استناد می‌کنند و نهاد شورایاری‌ها را تضعیف می‌کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین