|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
پیگیری‌ها، زمینه‌سازی‌ها و هماهنگی‌هایی بوده که دولت انجام داده است. تلاش و مطلبه‌گری خود خانم‌ها هم مهم است. اصلا مساله داخلی است. یک اراده ملی برای حضور خانم‌ها در این عرصه فراهم شده است. فیفا هم کمک کرده است.
معاون رییس جمهور معتقد است اراده ملی و مطالبه‌گری زنان باعث شد که مقدمات حضور آن‌ها در ورزشگاه فراهم شود و فیفا در این زمینه فقط کمک حال بوده است.

 معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کامبوج در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم. تیم ملی قدم خانم‌ها را گل‌باران کرد. دست بازیکنان تیم ملی درد نکند. همه چیز خیلی خوب بود و خانم‌ها خیلی پر شور و پر انرژی و پر نشاط بودند. ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی جامعه است. این روند ان‌شاءالله ادامه پیدا می‌کند. از همه کسانی که زمینه حضور خانم‌ها را فراهم کردند خیلی تشکر می‌کنم. از خود خانم‌ها که پیگیر این حضور بودند و بسیار با نظم و با شور و نشاط و با رعایت همه شئونات حضور پیدا کردند هم تشکر می‌کنم. از نیروی انتظامی تشکر ویژه می‌کنم که واقعا کمک و حمایت کردند برای اینکه این برنامه به خوبی اجرا شود. ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی هم حضور خانم‌ها را خواهیم داشت.

او ادامه داد: به حضور زنان ایرانی در عرصه‌های ورزش و قهرمانی هم توجه کنیم. خانم‌های ایرانی در سال‌های اخیر بسیار افتخارآفرین بودند. جام‌های قهرمانی، مدال‌های طلا، نقره و برنز در سطح جهانی، المپیک و آسیا بسیار قابل توجه است. زنان ایرانی در همه این عرصه‌ها پیش می‌روند و با رعایت همه شئونات عرصه را برای حضور زن مسلمان در دنیا باز کرده اند. این‌ها گام‌های بسیار مهمی است که ان‌شاءالله استمرار پیدا می‌کند. از وزارت ورزش و سلطانی‌فر و همه کسانی که باعث شدند این اتفاق بیفتد تشکر می‌کنم. بیشتر از همه از خود خانم‌ها تشکر می‌کنم که مطالبه‌گری کردند.

ابتکار اضافه کرد: قرار نبود اتفاق خاصی بیفتد. اتفاقا حضور خانم‌ها در عرصه‌های ورزشی فضای فرهنگی را بهتر می‌کند. از هواداران هم تشکر و تقاضا می‌کنم که آن‌ها هم تلاش کنند در ورزشگاه‌های ما فضای فرهنگی بهتری باشد. شان ورزش ما این است که فضای فرهنگی وجود داشته باشد. حضور خانم‌ها به این موضوع خیلی کمک می‌کند.

او درباره اینکه این موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها با فشار فیفا حل شده است یا خیر بیان کرد: اصل کار را دولت انجام داده است. پیگیری‌ها، زمینه‌سازی‌ها و هماهنگی‌هایی بوده که دولت انجام داده است. تلاش و مطلبه‌گری خود خانم‌ها هم مهم است. اصلا مساله داخلی است. یک اراده ملی برای حضور خانم‌ها در این عرصه فراهم شده است. فیفا هم کمک کرده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا ظرفیت جایگاه بانوان برای بازی‌های بعدی افزایش می‌یابد هم توضیح داد: ان‌شاءالله در آینده اگر خانم‌ها بخواهند فراهم می‌شود. این دیگر مربوط به آینده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین