|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
بر این باورم که شراکت مهم است. این همکاری باید بر مبنای اعتماد مشترک باشد. من بر این باورم که تغییر سیاست گذشته ایجاد همکاری در آینده را دشوارتر می‌کند.
 فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه گفت، تصمیم رئیس جمهوری برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و هموار کردن راه برای تهاجم ترکیه علیه کردهای سوریه، می‌تواند بر بحران در منطقه بیفزاید و شرکای احتمالی آینده آمریکا را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه گفت: برای من تمامی این تصمیم‌ها، ناامید کننده هستند که باعث می‌شوند تا شرکای ما کنار بروند و شاید بر فاجعه بشری در منطقه بیفزاید و ممکن است ما یک مزیت استراتژیکی را که به سختی به دست آوردیم تا با راهی سخت و دشوار به یک راه حل سیاسی برای این منطقه پر از مشکل دست پیدا کنیم، کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: بر این باورم که شراکت مهم است. این همکاری باید بر مبنای اعتماد مشترک باشد. من بر این باورم که تغییر سیاست گذشته ایجاد همکاری در آینده را دشوارتر می‌کند.

الیزابت دنت از موسسه خاورمیانه و جوزف ووتل در سرمقاله ای هشدار دادند که این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدیدی علیه پنج سال تلاش‌های مقابله‌ای با داعش است و به شدت بر اعتبار واشنگتن در نبردهای آینده که نیاز به متحدان قوی دارد، تاثیر می‌گذارد.

ژنرال ووتل همچنین به تلفات ۱۱ هزار نفری نیروهای دموکراتیک سوریه در پی نبرد با داعش اشاره کرد و گفت: آنها شریکی قابل و با ارزش هستند و هر آنچه را که ما از آنها بخواهیم، انجام می‌دهند. آنها هر روز از ما دفاع کردند. فداکاری آنها برای نبرد و شراکت با ما همیشه برای من مشهود بوده است. پیشنهاد منطقه امن "بهترین" راه حل است حتی اگر باعث رضایت کامل همه طرف‌ها نباشد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین شراکت آمریکا با نیروهای دموکراتیک سوریه را مدلی برای چگونگی رویارویی با شرایط پیچیده‌ای چون سوریه دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین