|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
این سیستم جدید ویزا به مسلمانان نیز این امکان را می‌دهد تا در فواصل زمانی خارج از فصل حج، راحت‌تر برای سفر عمره اقدام کنند.
 طبق بیانه‌ای که وزارت امورخارجه عربستان روز گذشته منتشر کرد، ۲۴ هزار گردشگر خارجی در ۱۰ روز اول اجرای ویزای توریستی عربستان به این کشور سفر کرده‌اند.

به نقل از عرب نیوز، سفر این گردشگران خارجی به عربستان به دنبال صدور ویزای توریستی توسط عربستان برای اتباع ۴۹ کشور صورت گرفته‌ است.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین سهم گردشگران هر کشور در سفرهای ۱۰ روز نخست اجرای ویزای توریستی را اعلام کرد؛  طبق این آمار، ‌شهروندان چینی در رتبه اول، ‌شهروندان بریتانیا و ایالات متحده در رتبه دوم و سوم فهرست بیشترین تعداد گردشگرانی قرار گرفته‌اند که از ویزای توریستی برای سفر به عربستان استفاده کرده‌اند. گردشگران فرانسوی،  آلمانی، کانادایی، ‌مالزیایی، روسیه‌ای، ‌استرالیایی و قزاقستانی نیز در رتبه‌های بعدی این فهرست به چشم می‌خورند.

عربستان سعودی اوایل ماه جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع ۴۹ کشور و کاهش محدودیت‌های پوششی برای گردشگران زن خبر داده بود. کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان نیز اخیرا اعلام کرد: گردشگران خارجی زن و مردی که با یکدیگر نسبتی ندارند، از این پس می‌توانند در هتل‌های عربستان اتاق مشترک رزرو کنند. بر اساس این قوانین جدید، زنان خارجی و حتی شهروندان زن عربستانی می‌توانند به تنهایی اتاق‌های هتل‌های عربستان را رزرو کنند.

این سیستم جدید ویزا به مسلمانان نیز این امکان را می‌دهد تا در فواصل زمانی خارج از فصل حج، راحت‌تر برای سفر عمره اقدام کنند.

عربستان قصد دارد با ارائه ویزای توریستی، ‌یک میلیون شغل در سراسر کشور ایجاد کند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی صد میلیون گردشگر خارجی را به این کشور بکشاند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین