|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
این تیم تروریستی سه نفره که به جلیقه انتحاری مجهز بودند برای انجام یک عملیات انتحاری در داخل حرم حضرت معصومه (س) در قم عازم کشور شده بودند که خوشبختانه شناسایی و معدوم شدند.
 سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجااز انهدام یک تیم تروریستی در سال 95 که قصد عملیات انتحاری در داخل حرم حضرت معصومه (س) در قم را داشتند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ سردار کرمی گفت: در حوادث دی ماه ماموران یگان ویژه عملیات خود را تحت عنوان «پر قو» آغاز کردند، ما در مقابل آشوب‌گران از تمام قدرت استفاده نکرده؛حتی به شکل قهریه هم ورود نکردیم؛ بلکه به شکل بازدارنده، جمعیت را کنترل کردیم. یکی از برنامه‌های یگان ویژه این است که با تجهیزات، گفت‌وگو، اخطار و هشدار بتواند صحنه اغتشاش را کنترل کند؛ ما 79 نقطه در سطح کشور را در دی ماه در دستور کار داشتیم و با کمترین آسیبی که به اموال عمومی و جمعیت وارد شد توانستیم با مهارت و تخصص ویژه خود آشوب‌ها را جمع کنیم.

او که با فارس گفت و گو می کرد، افزود: درباره برخورد ماموران یگان ویژه با تیم‌های تروریستی گفت: البته باید گفت اگر تیم تروریستی کمتر از تعداد یک گروه باشند در حوزه کاری ماموران یگان ویژه است؛ در سال 95 یک تیم تروریستی از داعش به کشور وارد و در کرمانشاه ساکن شد. با رصد اطلاعاتی توانستیم مخفیگاه آنها را شناسایی کنیم؛ در مرحله بعد ماموران نوپو یگان ویژه وارد عمل شده و چون تیم تروریستی مقاومت کرده و تسلیم نشدند همه آنها را به هلاکت رساند.

سردار کرمی درباره ماموریت اصلی این تیم تروریستی اظهار داشت: این تیم تروریستی سه نفره که به جلیقه انتحاری مجهز بودند برای انجام یک عملیات انتحاری در داخل حرم حضرت معصومه (س) در قم عازم کشور شده بودند که خوشبختانه شناسایی و معدوم شدند.

او همچنین درباره ورود یگان ویژه به موضوع اعتصابات و تجمعات گفت: یگان ویژه در اعتصابات و تجمعات از تاکتیکی به نام گفت‌وگو که کلید طلایی حل بحران است استفاده می‌کند البته سیستم‌های صوت نیز در این راه به ما کمک می‌کنند. در عملیات‌های گروگان‌گیری یا تجمعات و اعتصابات پلیس از خودروی صوت استفاده می‌کند چرا که با استفاده از این سیستم، صدای فرمانده میدان را تا دو کیلومتر و به شعاع 500 متر پخش‌ کرده و می‌توان اخطار نهایی و روشنگری‌های لازم را انجام داد تا در نهایت ،ماموریت به خوبی و خوشی به پایان برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین