|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
ما باید با هم هزینه کنیم. ما باید نیروهای بیشتری مستقر کنیم و از همسایه های خود شروع کنیم. باید این دورنما را داشته باشیم که اروپا می‌تواند از خود دفاع کند در عین اینکه بر روی یک نظم جهانی چند جانبه صلح آمیز کار می‌کند.
 کاندیدای سمت ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پارلمان اروپایی گفت، این اتحادیه به سربازان بیشتری نیاز دارد و باید برای استفاده از آنها در سراسر جهان آماده شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، جوزف بورل، کاندیدای سمت ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اروپا نمی‌تواند به خود اجازه دهد که در صحنه جهانی که تحت سلطه "ابر قدرت‌هایی" چون ایالات متحده و چین است، غیر مرتبط باشد.

وی در جریان جلسه مربوط به کاندیداتوری‌اش برای سمت ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پارلمان اروپایی گفت: ما ابزار بازی برای سیاست قدرت را داریم - اقدام سیاسی شخص یا گروهی برای افزایش نفوذ یا قدرت آن. ما باید نقش بین المللی اتحادیه اروپا را تقویت کنیم و ظرفیت‌های نظامی خود را افزایش دهیم. ما باید قدرت‌های ملی خودمان را برای افزایش قدرت یکایک کشورهای عضو در کنار هم قرار دهیم. مطمئنم که اگر ما در کنار هم قرار نگیریم، اروپا جدا می‌افتد.

کاندیدای سمت ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچین خواستار افزایش تعداد سربازان اتحادیه اروپا تا ۵۵ الی ۶۰ هزار تن شد و گفت: هدف ۶۰ هزار سرباز نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط رهبران اتحادیه اروپا و پس از جنگ بالکان مطرح شد.

وی ادامه داد، اتحادیه اروپا باید با صدای متحد یکپارچه در صحنه جهانی صحبت کند. مجموع هزینه‌های دفاعی در اتحادیه اروپا نصف تولید ناخالص ملی بلژیک و بیش از روسیه و چین است. اما این هزینه‌ها صرف ظرفیت‌های نظامی نمی‌شود چون در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شده است.

بورل همچنین از طرح های اتحادیه اروپا برای صرف هزینه‌هایی برای پروژه‌های تحقیقات دفاعی حمایت کرد اگرچه برخی از منتقدان از این برنامه‌ها به عنوان نظامی کردن اتحادیه اروپا در آینده انتقاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید با هم هزینه کنیم. ما باید نیروهای بیشتری مستقر کنیم و از همسایه های خود شروع کنیم. باید این دورنما را داشته باشیم که اروپا می‌تواند از خود دفاع کند در عین اینکه بر روی یک نظم جهانی چند جانبه صلح آمیز کار می‌کند.

این طرح همچنین مورد حمایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اورسلا فون درلاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی است.

در صورتیکه نامزدی بورل توسط پارلمان اروپایی تایید شود، وی از اول نوامبر سال جاری میلادی جای فدریکا موگرینی را می‌گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین