|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
معاون اول دولت اصلاحات گفت: بارها اعلام کرده‌ام که در فضایی که توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلب وارد بود تنها راه برون‌رفت از این شرایط حضور است.

تدبیر و امیدبه گزارش  فارس، محمدرضا عارف صبح امروز در همایش «سپاس عارف» که به منظور تجلیل از خردورزی سیاسی وی و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی عارف در مجتمع فرهنگی نصر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همواره در میان استان‌ها به خراسان‌رضوی نگاه ویژه‌ای داشته و دارم.

وی افزود: در زمان تبلیغات انتخابات با وجود اینکه تعداد زیادی از استان‌ها را نتوانستم بروم اما افتخار سه سفر به خراسان‌رضوی را داشتم و هر بار که می‌آمدم انگیزه مضاعف در من حاصل می‌شد.

عارف با بیان اینکه در دولت اخیر به‌ویژه اواخر سال 91 فضای ناامیدی بر اصلاح‌طلبان حاکم بود، خاطرنشان کرد: باید گفت فضای حاکم بر اصلاح‌طلبان در این مدت هیچ ارتباطی با انقلاب و آرمان‌ها و همچنین جهت‌گیری‌های اصلی نظام نداشته و بیشتر ناشی از یک نوع تنگ نظری بود.

به گفته وی ایجاد فضای این چنینی سبب توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلبی را وارد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکر اصلاح طلبی را تفکر انقلاب اسلامی دانست و افزود: من تفکر اصلاح‌طلبی را همان تفکری می‌دانم که در بهمن سال 57 سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عارف یادآور شد: بارها اعلام کرده‌ام که در فضایی که توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلب وارد بود تنها راه برون رفت از این شرایط حضور است.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: در زمینه حوادث سال 88 بارها با دوستان اصولگرا صحبت داشته‌ایم که باید یک درصد خطای خود را بپذیرند و همچنین به جریان اصلاحات نیز یک درصد حق دهند، اما آنان قبول نکردند.

عارف با اذعان به اینکه جان بی‌ارزش و یک شخصیت ناقابل خود را در خدمت انقلاب گذاشته‌ام، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان تاکید بر این داشتم که باید حضور داشت تا گفتمان اصلاح طلبی با عنوان گفتمان انقلاب معرفی شود.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور از حیث حاکمیت توهم شکست و یا هزینه‌هایی که بابت این هواداری داده بودند، نسبت به برپایی ستادهای انتخاباتی در ابتدا بی‌رغبت عمل می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی مرتفع شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدا را شکر حماسه سیاسی در انتخابات 92 خلق شد و حضور بیش از 70 درصدی مردم پای صندوق‌های رای استنادی بر ادعای خلق حماسه سیاسی است.

عارف با اذعان اینکه سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 شکست، خاطرنشان کرد: ایجاد امید دوباره به منزله سرمایه اجتماعی بوده و اکنون که در خدمت ماست به طور صحیح مدیریت شود.

معاون اول دولت اصلاحات بیان کرد: بنده در صحبت‌های انتخاباتی خود چهار محور مهم که متوجه بخش دولت است را تعریف کرده‌ام.

وی افزود: مطالبات مردمی، تشویق مردم به‌ویژه نسل جوان و دانشگاهی با امید دادن در فضای عقلانیت، ضرورت تغییر و در مرحله چهارم اگر بپذیریم که تغییر ضروری است، به این نتیجه می‌رسیم که تغییر راهی جز گفتمان اصولگرایی ندارد.

عارف با ابراز خرسندی از اینکه یکی از حسن‌های انتخابات 92، احساس پیروزی در تمام بخش‌ها و جریان‌ها است، تصریح کرد: پس از انتخابات 92 شاهد آن هستیم که هیچ فرد و جریان سیاسی احساس شکست نمی‌کند و همه خود را پیروز میدان رقابت می‌دانند.

معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد: اصولگرایان در اواخر عمر دولت به جای اینکه حساب خود را از حساب دولت جدا کنند، باید نقدهای وارد بر خود را بررسی می‌کردند.

وی یادآور شد: دولت یازدهم باید به طور جدی به مطالبات مردمی توجه کند؛ باید قبول کرد برخی مشکلات ظرف یک ماه و دو ماه حل نمی‌شود و مسئله مهم این است که باید به روحانی کمک کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید بگذاریم روحانی با عنوان رئیس دولت افراد مورد نظر خود را در سطوح مختلف انتخاب کند و هر فردی که وارد کابینه یازدهم شد باید وحدت و انسجام را در راس اهداف خود قرار دهد.

عارف از انتشار کتابی با محوریت ایمیل‌ها، پیام‌ها و نامه‌های رسیده به وی در یک ماه انتخابات خبر داد و گفت: این کتاب را منتشر می‌کنم تا توده مردم درباره من قضاوت کنند.

وی اظهار کرد: تفکر اصلاحات نباید به دنبال حضور حداکثری بوده بلکه باید به دنبال حضور 100درصدی باشد؛ باید برای 27 درصدی که رای نداده‌اند چاره اندیشی کرد.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه نیاز جدی به تحزب در نظام دستاورد انتخابات 92 بوده، گفت: انتخابات 88 امنیت ملی کشور را تهدید کرده و انتخابات 92 سبب تقویت امنیت ملی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین