کد خبر: ۲۸۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کسب‌وکارهای اینترنتی برای تولیدات صنایع دستی نسبت به تولیدات صنعتی مناسب‌تر بوده زیرا در صنایع دستی سلیقه خریدار و نیاز جامعه مد نظر است. پیشنهاد بنده برای افرادی که به تازگی در این حوزه شروع به کار کرده‌اند این است که تا می‌توانند از صفحه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و موفق هستند، روش‌های درست کسب ‌و کار را آموخته و از تجربیات آنها استفاده کنند.
 یک کارشناس صنایع دستی گفت: اینستاگرام به یکی از پایه‌های اصلی فروش آثار هنری تبدیل شده است.

مهدی محسنی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نقش فضای مجازی در رونق کسب و کارهای هنری و اقتصاد هنر، عنوان کرد: سال‌های ابتدایی که کار خراطی را شروع کرده بودم، فعالیت چندانی در فضای مجازی نداشتم و ترجیح می‌دادم آثار خود را برای فروشگاه‌ها ارسال کنم، بعد از مدتی پایه و اساس کار قوی‌تر شد و با فروشگاه‌های بیشتری برای ارسال آثار خود صحبت کردم، اما بعد از تولید کارهای درخواستی فروشگاه‌ها اثر را نمی‌خریدند، کار خراطی بسیار سنگین و پر زحمت است و نمی‌توان آن را در سطح انبوه و تعداد زیاد تولید کرد.

وی افزود: بعد از به وجود آمدن مشکلاتی با فروشگاه‌ها تصمیم گرفتم شانس خود را با فضای مجازی امتحان کنم و در ابتدا با فیس‌بوک شروع کردم، اما به دلیل فیلتر بودن آن، نتیجه چندانی حاصل نشد در نتیجه صفحه‌ای در اینستاگرام راه اندازی کرده و فعالیت خود را از سال 93 شروع کردم.

این کارشناس صنایع دستی بیان کرد: بعد از مدتی با افزایش بازدیدها و درخواست‌ها، کار را ارتقا داده و با یک دوربین عکاسی حرفه‌ای شروع به عکاسی از آثار کردم و در نتیجه روز به روز تعداد درخواست‌ها افزایش پیدا می‌کرد، در کنار این صفحه یک کانال تلگرام هم درست کردم که بسیار مفید واقع شد و به راحتی از آن طریق می‌توانستم لیست قیمت و آثار موجود یا فروخته شده را به متقاضیان اعلام کنم، اما بعد از فیلترینگ تلگرام کمی کار برای ما و در کل افرادی که مشاغل اینترنتی دارند دشوارتر شد.

محسنی اظهار کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای مانند شهر کتاب‌ها نیز از طریق اینستاگرام آثار را دیده و درخواست می‌دادند تا برای آنها نمونه‌هایی ارسال کنم، حتی فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی از این طریق با صفحه من آشنا شد و چند وقتی با آنها همکاری می‌کردم که به خاطر شرایط خاص آنها این همکاری به اتمام رسید.

وی ادامه داد: دنیای مجازی چارچوب‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان به محض وارد شدن به آن انتظار گرفتن نتیجه دلخواه را داشت، اما در حالت کلی یکی از مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی از بین رفتن واسطه‌ای مانند فروشگاه‌ها بین خریدار و تولید کننده است زیرا خریدار می‌تواند درخواست خود را به‌صورت مستقیم به تولیدکننده بگوید و همچنین سود و هزینه‌ای که از طریق این واسطه به محصول اضافه می‌شود، حذف خواهد شد.

این کارشناس صنایع دستی، تشریح کرد: فروش محصولات به‌صورت مجازی و از راه دور نسبت به فروش حضوری بسیار متفاوت است و یکی از فاکتورهای مهم که در این نوع کسب‌وکار باید رعایت شود، داشتن صداقت طرفین یعنی هم خریدار و هم تولیدکننده است زیرا در این خرید و فروش، خریدار محصول را از نزدیک ندیده و تنها عکسی از آن می‌بیند و باید باتوجه به همان عکس محصول را خریده و به فروشنده اعتماد کند که محصولی با کیفیت تحویل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اینستاگرام یک ویترین است مانند ویترین یک فروشگاه با این تفاوت که وقتی خریدار وارد فروشگاه می‌شود می‌تواند کالا را از نزدیک لمس کند، در گذشته وقتی افراد به یک کارگاه نجاری می‌رفتند و میزان زحمتی که برای تولید یک محصول کشیده شده بود را عینا می‌دیدند اما امروز در ویترین اینستاگرام فقط اتفاقات خوب کارگاه منتشر می‌شود و سختی‌ها را کسی نمی‌بیند و نمی‌توانند تصور کنند که چقدر برای تولید یک محصول زحمت کشیده می‌شود.

محسنی اظهار کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی برای تولیدات صنایع دستی نسبت به تولیدات صنعتی مناسب‌تر بوده زیرا در صنایع دستی سلیقه خریدار و نیاز جامعه مد نظر است. پیشنهاد بنده برای افرادی که به تازگی در این حوزه شروع به کار کرده‌اند این است که تا می‌توانند از صفحه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و موفق هستند، روش‌های درست کسب ‌و کار را آموخته و از تجربیات آنها استفاده کنند.

این کارشناس صنایع دستی گفت: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن اشاره کرد این است که افراد باید بدانند نوع کار در هر اپلیکیشن با دیگری متفاوت است به عنوان مثال اینستاگرام برپایه انتشار عکس است پس افراد باید تمرکز خود را به منظور تولید عکس‌هایی با کیفیت بالا قرار دهند، در نتیجه موفقیت برای تولید محتوا در هر اپلیکیشنی نیازمند دقت و تمرکز بالا است.       


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین