|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
اعتراضات ضددولتی در ایتالیا به درگیری و زد و خورد میان معترضین و ماموران پلیس ضد شورش منجر شد.
در پی سفر 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا به شهر 'برشا' در شمال کشور جهت شرکت در نشست اتحادیه صنایع محلی، اعتراض گروهی از معترضین به تنش با پلیس کشیده شد.

حدود 200 نفر از معترضین صبح دوشنبه با پرتاب بطری، ترقه ، سنگ و تخم مرغ علیه ماموران ؛ سعی بر شکستن صفوف امنیتی پلیس برای رسیدن به محل برگزاری نشست میان نخست وزیر و صنایع را داشتند که به تنش و درگیری منجر شد.

در جریان این درگیری ها در مقابل محل نشست نخست وزیر با صنایع ایتالیا، دو مامور پلیس نیز مجروح شدند.

درحالی که رنتزی وارد محل برگزاری نشست می شد، صدای اعتراض تظاهرکنندگان علیه برنامه اصلاحات کاری دولت ایتالیا موسوم به 'جابز اکت' شنیده می شد.

وی در این نشست هشدار داد: اگر آنچه در توان داریم انجام دهیم، ایتالیا در سال های اتی تبدیل به لوکوموتیو اروپا می شود پس باید شجاعت نشان داد و گفت که زمان به تعویق انداختن ها، پایان یافته است ، باید هم اکنون وارد عمل شد.

رنتزی با بیان اینکه طرحی برای ایجاد تفرقه در جهان کار وجود دارد، گفت: نباید جهان کار را تبدیل به میدان درگیری سیاسی کنند. اگر قصد حمله به دولت را دارند، راه های دیگری وجود دارد بدون اینکه از درد و رنج بیکاران سوءاستفاده کنند.

وی افزود: ما دو ایتالیای متشکل از کارگران و صاحبان نداریم بلکه یک ایتالیای واحد و تقسیم نشدنی وجود دارد و این ایتالیا به کسی اجازه نمی دهد تا به درگیری لفظی و غیره در رابطه با جهان کار برسد.

گفتنی است که در اوایل آبان ماه جاری نیز در پی فراخوان اتحادیه بزرگ کارگری 'چی جی ای ال' ده ها هزار نفر در شهر رم پایتخت ایتالیا علیه اصلاحات کاری دولت 'متئو رنتزی' نخست وزیر تظاهرات کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین