|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
می‌خواهم این نکته را هم اضافه کنم که خانم یوزیک درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود. هرچند که به گفته همسر و دخترش این انتظار وجود داشت که وی با مسائل مشخصی برخورد کند اما نه در حد توقیف‌ گذرنامه‌اش.
  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خبرنگار روس بازداشت شده در تهران به زودی آزاد می‌شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اسپوتنیک در تهران در مورد بازداشت یک خبرنگار روس اظهار داشت: وی جهت ادای برخی توضیحات بازداشت شده و بزودی آزاد خواهد شد.

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای توضیح در خصوص بازداشت یک خبرنگار روس در تهران، به وزارت خارجه دعوت شده است.

وی در فیس بوک خود نوشت: هم اینک به رسانه‌ها اعلام کردم که در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک تبعه روسیه در تهران مهدی سنایی سفیر ایران برای دادن توضیح در مورد شرایط واقعه و تامین حقوق شهروند روس دستگیر شده به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد.

زاخارووا در پست دیگری با اشاره به اینکه رسانه‌های روسیه اعلام کرده اند که من پرونده بازداشت این خبرنگار روس را در اختیار گرفته‌ام، اظهار داشت: پرونده یولیا تحت کنترل سفارت روسیه در تهران و دیپلمات‌های روسی قرار گرفت.

آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک با بیان اینکه وی درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود، از همه نمایندگان رسانه‌های روسی خواست که در سفر به ایران این سفارتخانه را در جریان بگذارند.

وی نیز در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان اینکه یوزیک درباره مسائل احتمالی در ایران و توقیف گذرنامه‌اش هم چیزی به سفارت روسیه نگفته بود، اظهار داشت: ما همه گام‌های لازم برای روشن شدن وضعیت (پرونده یوزیک) را بر می‌داریم.

وی افزود: می‌خواهم این نکته را هم اضافه کنم که خانم یوزیک درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود. هرچند که به گفته همسر و دخترش این انتظار وجود داشت که وی با مسائل مشخصی برخورد کند اما نه در حد توقیف‌ گذرنامه‌اش.

مقام سفارت روسیه یادآوری کرد: یوزیک روز 29 ماه سپتامبر (یکشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و گذرنامه‌اش توقیف شد و روز دوم ماه سپتامبر (روز چهارشنبه) او را در یکی از هتل‌های تهران دستگیر کردند.

وی افزود: یوزیک را به همکاری با سازمان اطلاعاتی اسراییل متهم می‌کنند با این وجود سفارت روسیه در ایران یادداشت رسمی در این باره دریافت نکرده است.






























منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین