|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در توییتی مدعی شد: "عربستان به آتش‌بسی که یمن اعلام کرده است، به دیده مثبت می‌نگرد. این همان چیزی است که ریاض همیشه در پی آن بوده و امیدوار است که به صورت عملی اجرایی شود".
 معاون وزیر دفاع عربستان امروز (جمعه) به شکل ظاهری از طرح صلح پیشنهادی انصارالله حمایت کرد و گفت کشورش به آتش‌بسی که انصارالله اعلام کرده است، به دیده مثبت می‌نگرد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در توییتی مدعی شد: "عربستان به آتش‌بسی که یمن اعلام کرده است، به دیده مثبت می‌نگرد. این همان چیزی است که ریاض همیشه در پی آن بوده و امیدوار است که به صورت عملی اجرایی شود".

دو هفته پیش، جنبش انصارالله یمن از ابتکارعمل صلحی پیرامون توقف حملات پهپادی، موشک‌های بالستیکی و هرگونه حملات دیگر به عربستان خبر داده و اعلام کرده بود، در انتظار واکنش مشابه این ابتکار عمل از سوی ریاض است. وزیر مشاور عربستان در امور خارجه نیز در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرده بود: "ریاض میزان جدیت انصارالله در اجرای این ابتکارعمل را زیر نظر خواهد گرفت".

یمن برای پنجمین سال متوالی شاهد جنگ میان نیروهای همپیمان دولت مستعفی این کشور و انصارالله است و ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ در یمن دست به عملیات نظامی می‌زند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین