|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۸۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مشکلی در کشورمان وجود ندارد که نتوانیم حل کنیم، تصریح کرد: به‌طور حتم دستگاه قضایی از مدیر شجاع، مبتکر و خلاق حمایت می‌کند؛ مدیران اجرایی در جنگ اقتصادی به‌طور حتم باید با شجاعت وارد شوند و امروز نیازمند چنین مدیرانی هستیم.
  رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مشکلی در کشورمان وجود ندارد که نتوانیم حل کنیم، تصریح کرد: به‌طور حتم دستگاه قضایی از مدیر شجاع، مبتکر و خلاق حمایت می‌کند؛ مدیران اجرایی در جنگ اقتصادی به‌طور حتم باید با شجاعت وارد شوند و امروز نیازمند چنین مدیرانی هستیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، افزود: ضرورت هر توسعه‌یافتگی در استان هرمزگان در گرو وحدت و انسجام همه مدیران و مردم است.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های فعال و کنشگران عرصه‌های اجتماعی با انسجام زمینه توسعه را تضمین می‌کنند، اظهار کرد: کارهایی که آغازشده نباید با جابه‌جایی مدیران یا به دلایل مسائل مختلف سست شود.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور با اشاره به اینکه کارهای خوبی در زمینه اشتغال و تولید شروع‌شده که نباید با برخی جابه‌جایی‌ها تغییر پیدا کند و سست شود، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اروپایی ارتباطشان با دریا بسیار کمتر از ما است اما بیش از پنجاه‌درصد از تولید ناخالص ملی‌شان در زمینه دریا است.

وی ادامه داد: باید با آنچه از امکاناتی و ظرفیت‌هایی که در هرمزگان وجود دارد باید اهل اندیشه و فکر با فعال کردن اقتصاد دریا به سمت کاهش بیکاری در استان هرمزگان پیش بروند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید حوزه اشتغال و رونق تولید به‌عنوان دو رکن اساسی مورد تأکید مقام معظم رهبری فعال‌تر از پیش باشیم، تصریح کرد: باید در دوران جنگ اقتصادی با تکیه‌بر داشته‌های خودمان مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: هرجا که جوانان ایران اسلامی با اراده واردشده‌اند جلوه پیروزی مردم بوده از حوزه دفاعی گرفته تا نانوتکنولوژی.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه به‌واقع در بحث توسعه‌یافتگی به‌ویژه در هرمزگان باید مراقبت شود روابط ناسالم از مجموعه‌ها رخت ببندد و از بین برود، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری که احساس کند اینجا روابط سالم برقرار است با آرامش و امنیت سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه زمینه حمایت از سرمایه‌گذار و کارآفرین در هرمزگان به‌خوبی فراهم است، عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان میدان دهیم تا ورود کنند و دستگاه قضایی از این موضوع حمایت خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز به بازار ماهی‌فروشان بندرعباس رفتم و در جمع صیادان حاضر شدم، بیان کرد: صیادان به صدور مجوزهای صید ترال گلایه داشتند و اعلام کردند باید این موضوع بررسی شود.

وی با بیان اینکه برخی مجوزهای صادرشده به کشتی‌های خارجی که با ورود خوب سپاه جمع‌آوری شدند، محیط‌زیست و صید را به مخاطره انداختند، افزود: موضوع از مبارزه با قاچاق کالا، قاچاق سازمان‌یافته و کانتینرهایی است که می‌آید و می‌رود نه آن کوله بر مرزنشین.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسئله قاچاق سازمان‌یافته رونق تولید را در کشور تهدید می‌کند و به‌طور حتم باید مبارزه با قاچاق را جدی بگیریم، عنوان کرد: دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق باید در هرمزگان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه باید با جرائم سازمان‌یافته مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: درست نیست که در میدان عمل همچنان مسئله کالای قاچاق رواج دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه به‌طور حتم دستگاه قضایی از مدیر شجاع، مبتکر و خلاق حمایت می‌کند، اظهار کرد: مدیران اجرایی در جنگ اقتصادی به‌طور حتم باید با شجاعت وارد شوند و مقام معظم رهبری حجت را بر روسای سه قوه تمام کردند.

وی با بیان اینکه نباید مردم بلاتکلیف بمانند بلکه باید شفاف با مردم صحبت کنیم، عنوان کرد: 13 تا 14 پرونده قاچاق در استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند بررسی هم در استان و هم در تهران است که تا یک ماه آینده آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان گلایه صیادانی که اعلام کردند چرا مجوزها تنها به بازنشستگان سازمان شیلات اعطا می‌شود اما نصیب صیادان بومی نمی‌شود، اضافه کرد: مدیران دستگاه اجرایی قادر به حل بسیاری از مسائل هستند و تنها لازمه آن اراده‌ای است که باید در این حوزه مصمم باشد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه مشکلی در کشورمان وجود ندارد که نتوانیم حل کنیم، تصریح کرد: موضوع رأی اخیر دیوان عدالت مبنی بر حذف بومی پذیری نیروهای استخدامی را پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مدیرانی که دور میز این جلسه نشستند اگر بخواهند می‌توانند مشکلات را از بین ببرند، اضافه کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نشان داد کار نشد را می‌توان انجام داد.

رئیس قوه قضاییه در پایان گفت: یقین بدانید برکتی که در نشستن یک تبسمی بر لبان مردان و زنان و جوانانی که از درب رضایتمندی از عملکردی بنشیند، بسیار بالا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین