|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
نامزد خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی، در سالروز قتل همسرش ضمن انتقاد از آمریکا و اروپا به دلیل همکاری نکردن با ترکیه در این پرونده، گفت، آنکارا اسنادی دارد که می‌تواند عربستان را به دردسر بیندازد.
یک سال از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار معارض سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول گذشت.

در اولین سالگرد قتل خاشقچی در تاریخ دوم اکتبر 2018  «خدیجه چنگیز»، نامزد وی می‌گوید که ترکیه احتمالا اسناد و اطلاعات دیگری درباره این حادثه دارد که ممکن است آن را فاش کند.

نامزد خاشقچی در گفت‌وگوی اختصاصی خود با الخلیج اونلاین  گفت ، معتقد است که ترکیه در حال حاضر اسناد و اطلاعات دیگری  درباره موضوع قتل و مثله کردن جسد خاشقچی در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: ترکیه می‌تواند اسناد و مدارکی را برای در تنگنا گذاشتن عربستان سعودی در اختیار داشته باشد. آنکارا در حال حاضر قادر به پیگرد قانونی مجرمین نیست، زیرا آنها در خارج از ترکیه هستند. قدرت‌های بزرگ هم به ترکیه کمک نکردند و در اجرای عدالت با آنها همکاری نکردند.

وی در مورد اطلاعات گاه و بیگاه مربوط به محاکمات متهمان به قتل خاشقجی در عربستان سعودی ، تأیید کرد که به هیچ جزئیاتی در این خصوص دست نیافته است. وی درعین حال تاکید کرد که انتظار می‌رود اتفاقات دیگری در روند محاکمه‌ها اتفاق افتد که به آنها هم گفته نشود.

وی درباره اینکه چرا پس از قتل همسرش به انگلیس رفته است گفت که برای یادگیری زبان انگلیسی و ادامه تحصیل به آنجا رفته اما به این هم فکر می‌کند که شاید به زودی او هم به سرنوشت همسرش دچار شود.

خدیچه چنگیز اظهارات بن سلمان در پذیرش مسئولیت بن سلمان را گواه تصمیم گیرنده بودن وی در این زمینه دانست و گفت: اینکه مسئولیت این جنایت را محدود به عوامل اجرای آن می‌کند، امری واقعی نیست.

وی با تاکید بر حق خود در پرسیدن هر سوالی درباره قتل همسرش از بن سلمان گفت: معلوم نیست در نهایت چه کسی به آن اعتراف می‌کند اما قضیه هرگز به این شکل باقی نخواهد ماند.

و در مورد دلیل رد دعوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده  برای حضور در کاخ سفید گفت: در آن زمان اعتقادات مثبتی در مورد ایالات متحده به دلیل موضع سیاسی آن نداشتم و این دلیل مخالفت من با آن دعوت بود.

چنگیز با انتقاد از نبود واکنش‌های بین المللی قوی نسبت به این قضیه گفت: این رسانه‌ها بودند که در رسوا کردن این جنایت سهیم شدند و بازتاب‌های آن را تا به امروز حفظ کردند.

وی واکنش‌های جامعه بین المللی و اقدامات آنها در خصوص موضوع قتل همسرش را ناکافی خواند و گفت: تاکنون هیچ تصمیم و حکمی در سطح بین المللی در این باره صادر نشده است.

نامزد خاشقچی با بیان اینکه قضیه قتل همسرش در نزد افکار عمومی زنده است گفت: این موضوع به لطف رسانه‌ها و نه علت دیگری فراموش نشده و کشورهای اروپایی هم از آن حمایت نکردند و ترکیه در پیگیری آن تنهاست.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین