کد خبر: ۲۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
دادستانی مصر امروز (یکشنبه) اعلام کرد: 35 تن برای تحقیق درباره اتهامات وارد شده به آنان از سوی سازمان اطلاعات و امنیت مبنی بر ارتباط با سازمان ممنوع اعلام شده 'اخوان المسلمین' و گروه های تروریستی در سوریه از جمله 'داعش' به مدت 15 روز بازداشت شده اند.
به قنل از شبکه خبری 'اسکای نیوز'، منابع قضایی مصر گفتند که این افراد در شماری از استان ها از جمله 'دمیاط'، 'اسماعیلیه' و 'الشرقیه' به اتهام تشکیل سازمان تروریستی و توطئه برای اجرای اقدامات تروریستی و انفجار در مصر، دستگیر شده اند.

براساس تحقیقات دادستانی مصر، متهمان به اقدام به تهیه مدارک سفر تقلبی برای سفر به ترکیه و سوریه و پیوستن به شماری از سازمان ها و گروه های تروریستی مسلح در این کشور به منظور فراگیری آموزش نظامی برای استفاده از سلاح، اعتراف کرده اند.

متهمان همچنین اعتراف کرده اند که پس از بازگشت به مصر، در انتظار دریافت دستور از گروه تروریستی داعش، برای دست زدن به اقدامات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای مسلح، پلیس، مقام های قضایی، سازمان ها و تاسیسات دولتی و مهم این کشور بوده اند.

به گفته منابع قضایی مصر، ماموران امنیتی از متهمان، بمب، سلاح گرم و مواد شیمیایی برای ساخت نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین