|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
معاون فرماندهی تروریست‌های آمریکا در منطقه انتقال نیروها و ادوات جنگی ایالات متحده از یک پایگاه هوایی در قطر به کارولینای جنوبی را تکذیب کرد.
  معاون فرماندهی تروریست‌های آمریکا در منطقه انتقال نیروها و ادوات جنگی ایالات متحده از یک پایگاه هوایی در قطر به کارولینای جنوبی را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، فرماندهی تروریست‌های آمریکا در غرب آسیا انتقال نیروها و ادوات جنگی ایالات متحده از یک پایگاه هوایی در قطر به «کارولینای جنوبی» را تکذیب کرد.

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «العربی» فرماندهی تروریست‌های آمریکا در خاورمیانه دوشنبه اعلام کرد که برنامه‌ای را برای انتقال نیروها و اداوات جنگی خود از پایگاه هوایی «العدید» در قطر به کارولینای جنوبی ندارد.

این در حالی است که روزنامه «واشنگتن پست» در روزهای گذشته گزارش داد که ارتش آمریکا اخیرا به صورت موقت و از بیم ایران، مرکز فرماندهی مشترک عملیات هوایی خود را از پایگاه  العدید در قطر به پایگاهی در کارولینای جنوبی تغییر داده است. این روزنامه در این زمینه نوشت که این یک تغییر تاکتیکی بسیار مهم است.

العدید، بزرگترین پایگاه هوایی در خاورمیانه و قادر به میزبانی از بیش از 10 هزار نظامی آمریکاست، اما گفته می‌شود که این پایگاه هوایی برابر حملات موشک‌های کروز و پهپاد آسیب پذیر است.

به نوشته العربی، «چنس سالتزمن» معاون فرماندهی تروریست‌های آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «قطر همواره یک شریک استثنایی بوده و این پایگاهی که در آن فعالیت می‌کنیم یک پایگاه عالی است و سنتکام هیچ قصدی برای جابه‌جایی به مکان دیگر ندارد.»

پایگاه هوایی یاد شده مقر فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا (AFCENT) و مرکز اصلی علمیات و ارتباطات نیروهای این کشور در سطح منطقه است. آمریکا و قطر سال گذشته در زمینه توسعه پایگاه هوایی العدید توافق کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین