|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
بنابر اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، ساعت دیدار ملوان و بندر انزلی در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر تغییر کرد.
مردم مسلمان افغانستان صبح امروز (یکشنبه) در غرب کابل و بخش های دیگری از پایتخت این کشور در دسته جات عزاداری به خیابان ها آمدند و در وصف حسین ابن علی (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا نوحه سرایی و سینه زنی کردند.

امشب نیز حسینیه ها و مساجد کابل شاهد حضور صدها تن از عزادارن حسینی بود که به طور منظم بر اساس آیین سنتی این کشور بر سینه زدند و نوحه سرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان مساجد، تکایا و حسینیه های هرات و مزار شریف نیز امروز پذیرای هزاران تن از عزاداران سیاه پوشی بود که در غم شهدای کربلا بر سر و سینه زدند.

بر اساس این گزارش در دسته جات عزاداری در شهر هرات که شخصیت های علمی و سیاسی،علماء و روحانیون، اساتید و دانشجویان، مقامهای نظامی و دولتی و مردم این منطقه در آن حضور داشتند؛ عزاداران در مظلومیت شهدای کربلا گریستند.

مراسم مشابهی نیز امشب همچون شب های گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با حضور 'محمد رضا بهرامی' سفیر جمهوری اسلامی، کارکنان سفارت و نهادهای ایرانی در افغانستان و ایرانیان مقیم در این کشور برگزار شد.

در این مراسم که از اول ماه محرم هر شب برپاست، سخنرانان در وصف واقعه کربلا سخنرانی کردند و مداحان اشعاری در باره واقعه کربلا سرودند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین