|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
رهبر انصارالله یمن طی دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با وی گفت که ائتلاف سعودی باید از ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن استقبال کرده و به حملات خود علیه این کشور پایان دهد.
  رهبر انصارالله یمن طی دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با وی گفت که ائتلاف سعودی باید از ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن استقبال کرده و به حملات خود علیه این کشور پایان دهد.

به گزارش فارس، رهبر جنبش انصارالله یمن به عربستان سعودی توصیه کرد که از فرصت پیش‌آمده و ابتکار عمل صنعاء برای پایان دادن به جنگ در یمن استفاده کند.

«سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» سه‌شنبه (نهم مهر) از «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحده به یمن استقبال کرد و دو طرف در مورد تحولات اخیر این کشور و منطقه رایزنی کردند.

رهبر انصار الله یمن طی این دیدار بر تلاش‌های مداوم دولت نجات ملی این کشور به منظور تحقق صلح و ثبات در یمن تأکید کرد و گفت که ابتکار عملی که «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا ارائه کرده است، نشان دهنده این تلاش‌ها و حرکت به سمت ثبات و گفت‌وگو سیاسی فراگیر است.

به گزارش وب‌سایت انصارالله یمن، سید بدر الدین الحوثی گفت: «مهم این است که طرف مقابل (ائتلاف عربستان سعودی) از این ابتکار عمل استفاده کند و این مسئله با توقف تجاوزات [به یمن] و لغو محاصره این کشور میسر است».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ۲۹ شهریور بعد از شش روز از حمله تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرق عربستان سعودی (۲۳ شهریور)، از ابتکار عمل صنعاء برای توقف حملات خود علیه ریاض خبر داد.

او گفت که دولت نجات ملی یمن «دواطلبانه و به صورت یکجانبه» عملیات‌های پهپادی و موشکی خود به خاک عربستان سعودی را متوقف می‌کند؛ مشروط بر اینکه عربستان سعودی و «ائتلاف متجاوز» به رهبری این کشور نیز حملات خود را به یمن متوقف کرده و به محاصره این کشور پایان دهد.

عربستان سعودی به گفته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، از این ابتکار استقبال کرده ولی پیشنهاد آتش‌بس‌ جزئی داده است که دولت نجات ملی یمن آن را به شدت رد کرد و گفت که ابتکار عمل این کشور منوط به آتش‌بس کامل و توقف همه حملات ائتلاف سعودی به یمن است.

رهبر انصارالله یمن در گفت‌وگو با فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، به اقدامات انسانی انصارالله و دولت نجات ملی اشاره کرد و گفت که اقدام این دولت در آزادسازی یکجانبه اسرای طرف مقابل ثابت می‌کند که ما عملاً به دنبال پایان دادن به مشکلاتی هستیم که حملات عربستان سعودی، به وجود آوردنده این مشکلات است.

او گفت که بهتر است که این گونه اقدامات انسانی مقابله به مثل داشته باشد و منجر به تحرکات کامل به سوی پرونده انسانی شود و در نهایت به تبادل کامل اسرای بین دو طرف ختم شود.

کمیته اسرا و بازداشتی‌ها در دولت نجات ملی یمن بعد از ابتکار عمل آتش‌بس این دولت اعلام کرد که این دولت، ۳۵۰ اسیر ائتلاف سعودی از جمله سه اسیر سعودی را آزاد می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین