|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۸۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
اربعین مسیر همدلی و برادری است و همه باید دراین مسیر حرکت کنیم چون اربعین امسال شرایط بسیار خاصی در دارد، تلاش کردیم که زیرساخت ها در حد توان انجام شود و کارهای خوبی هم انجام شده است که باعث تسهیل در تردد زوار نسبت به سال های گذشته خواهد شد.
 استاندار ایلام گفت: زیرگذر ارغوان شهر ایلام روز جمعه ۱۲ مهرو ۲ هفته مانده به اربعین حسینی زیر بار ترافیک می‌رود.

 «قاسم سلیمانی دشتکی»  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: امسال تحولات خوبی در پروژه‌های زیرساختی اربعین از جمله آسفالت کنارگذر غربی، زیرگذر، احداث سکوها، سرویس‌های بهداشتی و تفکیک مسیر پایانه برکت از مسیر پل زائر به مهران صورت گرفته و به دلیل ازدحام در مسیرهای منتهی به مهران پنج مسیر را مورد توجه قرار دادیم که جمعا ۱۷ کیلومتر از جاده‌ها تعریض شده که در حال آسفالت است و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با بیان اینکه  برای کاهش بار ترافیکی تونل جدیدی در مسیر مهران ایجاد شده و تونل دیگری نیز در دست اقدام است که بعد از آنها یک پل جدید نیز احداث شده است، ادامه داد: در شهر مهران نیز پایانه برکت که سال های گذشته گره کور ترافیکی ایجاد می کرد و سبب افزایش قیمت اتوبوس‌ها نیز شده بود، مسیر آن جداسازی شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ میلیون تردد از مرز مهران صورت پذیرد و همه باید آماده برای این میزبانی باشیم، ادامه داد: نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار مهم است و ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم چرا که مرز مهران جایگاه خود را دارد و رسانه‌ها برای دفاع از مرز مهران باید از اقدامات و کارهای صورت گرفته همچنین زیرساخت هایی که در استان برای اربعین ایجاد شده را اطلاع رسانی کنند و به جای انتشار حاشیه به دنبال انعکاس فعالیت ها باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اربعین مسیر همدلی و برادری است و همه باید  دراین مسیر حرکت کنیم چون اربعین امسال شرایط بسیار خاصی در دارد، تلاش کردیم که زیرساخت ها در حد توان انجام شود و کارهای خوبی هم انجام شده است که باعث تسهیل در تردد زوار نسبت به سال های گذشته خواهد شد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث اربعین علاوه بر مسیر ایلام به مهران ۵ مسیر منتهی به مهران را نیز مد نظر قرار داده ایم، تصریح کرد: تونل جدیدی را در مسیر ایلام به مهران ایجاد کرده ایم که در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد و تونل دیگری نیز در دست اقدام است که انشاء الله برای اربعین آتی مورد استفاده قرار می گیرد.  

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در مسیر ایلام به مهران یک پل جدید را احداث کرده‌ایم و در منطقه‌ی کنجانچم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دو پل بزرگ را ایجاد کرده و یک پل موقت دیگر نیز در حال احداث است.

 وی ادامه داد: در شهر مهران هم با تلاش خیلی زیاد توانسته‌ایم مسیر پایانه برکت که مشکل بزرگ ترافیکی را در مهران ایجاد می کرد را جداسازی کنیم و تا جمعه این هفته تکمیل می شود و علاوه بر آن کنارگذر غربی مهران هم به بهره برداری می رسد و جاده های دسترسی جداگانه هم در حال آسفالت است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در پایانه برکت علاوه بر تعداد استانهایی که اتوبوس برای انتقال زوار می‌فرستند، سکوبندی شده است، گفت: در پایانه برکت دو زمین مناسب را برای ایجاد موکب‌های استان‌های معین جانمایی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ چشمه‌ی سرویس بهداشتی توسط خیرین احداث شده است و در آن سمت مرز نیز تعداد زیادی چشمه سرویس بهداشتی در حال ساخت است، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار متر مربع سایه‌بان با توجه به گرمای هوا در پایانه مرزی مهران ایجاد و پیش‌بینی شده که در مسیرهای منتهی به استان و در استان‌های مجاور موکب زده شود تا در صورت تراکم جمعیت و توقف زوار، پذیرایی و اسکان داده شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه موکب‌ها به صورت مجتمعی دایر می‌شوند تا هم به صورت متمرکز ساماندهی شوند و هم در بخش پذیرایی با پخت و سرو غذای یک نواخت از اسراف جلوگیری شود.

سلیمانی ادامه داد: امسال ۵۹ میلیارد تومان بودجه ی عمرانی اربعین ابلاغ و برای تکمیل پروژه ها توزیع شد. علاوه بر این، ۳۰ میلیارد تومان از سفر هیئت بلند پایه اقتصادی به استان نیز برای جاده مهران ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق و اسناد جذب کرده‌ایم و همه ی این کارها ماحصل همدلی و هم افزایی همه ی مدیران در استان است، گفت: به پیمانکاران قول داده ایم که در رابطه با پروژه های فعال اربعین به این عزیزان کمک کنیم و امیدواریم ماحصل این وحدت و همدلی مردم و مسئولان و میزبانی شایسته مردم در اربعین امسال منجر به ایجاد یک حماسه دیگر شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین