|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا کرده است این درس از درس اختیاری به درس الزامی تغییر کند و در دانشگاه‌ها برای تمام رشته ها تدریس شود. استدعای من از جوانان و نوجوانان این است که مواظب محیط زیست خودتان باشیم، بهداشت را رعایت کنیم و پسماندهایی که ایجاد می‌شود را در طبیعت رها نکنیم.
 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از همه آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان انتظار می‌رود آب را مصرف کنند ولی اسراف نکنند همچنین در مصرف مواد غذایی که آب زیادی برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود، از اسراف خودداری کنند.

 عیسی کلانتری با تاکید بر اینکه محیط زیست متعلق به نسل‌های آینده است، گفت: اگر محیط زیست به وسیله جوانان حفظ نشود، ۳۰۰۰ محیط بان نمی‌توانند محیط زیست را حفظ کنند .

وی با اشاره به هماهنگی ‌و پیگیری‌های  سازمان حفاظت محیط زیست از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم اظهارکرد: آموزش محیط زیست باید در مدارس و دانشگاه‌ها جزء الزامات آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد. در این صورت دانش‌آموزان و دانشجویان، آشنایی مقدماتی با محیط زیست پیدا می‌کنند و به نقش محیط زیست در زندگی خود پی می‌برند.

کلانتری با بیان اینکه برای تدریس واحد محیط زیست در دانشگاه‌ها با آموزش عالی به تفاهم‌هایی رسیده‌ایم، گفت: وزیر علوم قبول کرد که درس محیط زیست را به عنوان دروس اختیاری برای تمام دانشجویان رشته‌های مختلف تدریس شود.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا کرده است این درس از درس اختیاری به درس الزامی تغییر کند و در دانشگاه‌ها برای تمام رشته ها تدریس شود. استدعای من از جوانان و نوجوانان این است که مواظب محیط زیست خودتان باشیم، بهداشت را رعایت کنیم و پسماندهایی که ایجاد می‌شود را در طبیعت رها نکنیم.

کلانتری در ادامه به فرهنگ مردم ژاپن در مدیریت پسماندها اشاره کرد و گفت: در مسابقات ورزشی کشور ژاپن پس از بازی استادیوم‌ها را تمیز می‌کنند و بعد از مجموعه بیرون می‌روند. این فرهنگ توسط رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون بین مردم ژاپن نهادینه شده است که باید محیط را تمیز نگه دارند.

وی در ادامه گفت: انتظار می‌رود مردم به یکدیگر برای حفظ محیط زیست کمک و از فضاهای سبز شهری و خانه‌های خود نگهداری کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در مناطق دور افتاده و روستایی برای حراست و نگهداری از حیات وحش اگر جوانان آموزش لازم را ببینند و کمک‌های لازم را بکنند، خانواده‌ها هم به همین مسیر هدایت می‌شوند.

وی با تاکید بر نقش پر اهمیت جوانان در حفاظت و حراست از محیط زیست به خصوص محیط زیست طبیعی گفت: جوانان کمک کنند و شهر خودشان را تمیز نگه دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهر بیرجند یکی از تمیز ترین شهر های جهان است، اظهار داشت: در سطح شهر بیرجند هیچ زباله‌ای دیده نمی‌شود و اصلا مردم شهر را کثیف نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل فرهنگ زیست محیطی که از یکصد سال قبل در فرهنگ مردم این شهر نهادینه شده است، کارگران شهرداری در این شهر فقط جمع آوری برگ های درختان را انجام می‌دهند و هیچ زباله و پلاستیکی در سطح شهر دیده نمی‌شود.

کلانتری افزود: من به تمام استانداران و شهرداران توصیه کردم به شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی سفر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان تاکید کرد: همه آحاد جامعه به‌ویژه جوانان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند زیرا آب عنصر مبنایی محیط زیست است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین