|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با هماهنگی های لازم مخفیگاه متهم در محدوده گلشهر کرج شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در بیست و هفتم شهریور ماه طی یک عملیات پلیسی سارق را دستگیر و به اداره یکم منتقل کنند.
  معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارق مسلحی که با کلت کمری از رهگذران سرقت می کرد و به ۳۰ فقره سرقت با اعتراف کرد دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سرهنگ علی گودرزی روز شنبه افزود: در تاریخ بیست و هشتم مردادماه سال جاری خانمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع سرقت مسلحانه ناموفق در محدوده خیابان ملاصدرا که منجر به جراحت شدید همسرش شده بود خبر داد.

شاکی گفت: من و همسرم در حال پیاده شدن از خودرو شخصی مان بودیم که ناگهان جوانی با تهدید سلاح گرم کیف دستی من را کشید ولی همسرم کیف را به داخل خودرو انداخت و مانع از سرقت شد اما سارق با شلیک یک تیر به سمت همسرم او را از ناحیه راست سینه به شدت مجروح کرد و با خودرو پژو ۴۰۵ مشکی رنگ از محل گریخت.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با دریافت تماسی مشابه در همان شب کارآگاهان به محل سرقت اعزام شدند و با خانم جوان دیگری روبه رو شدند که به شیوه مشابه از وی سرقت شده بود.

شاکی دوم در اظهاراتش به ماموران گفت: در حال پیاده شدن از خودرو بودم که ناگهان مرد جوانی به سمت من حمله ور شد و با سلاح کمری قصد سرقت کیف دستی مرا داشت که کمی مقاومت کردم ولی سارق یک تیر هوایی شیلک کرد و کیفم  را بدون هیچ گونه مقاومتی به وی دادم و پس از آن از محل گریخت.

وی ادامه داد:  کلیه مبالغی که داخل کیفم بود ۱۵ میلیون تومان ارزش داشت.

گودرزی گفت: مشخصات به دست آمده در اختیار تمامی گشت های سطح شهر تهران قرار گرفت و بعد از مدتی کوتاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکی رنگ به همراه سارق در اتوبان شهید باقری توسط واحد گشت خودروی کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس دیده شد و ماموران در عملیات تعقیب و گریز نیم ساعته خودرو متهم را متوقف کردند ولی سارق با پای پیاده از محل گریخت و در بررسی از داخل خودرو، یک قبضه سلاح گرم به همراه خشاب و هفت فشنگ جنگی و ۲ عدد پوکه، یک قبضه سلح سرد تعدادی اموال مسروقه و چند دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد و خودرو با هماهنگی های لازم به پارکینگ منتقل شد.

گودرزی با بیان اینکه با بررسی خودرو کشف شده توسط کارآگاهان مشخص شد سارق پلاک انتظامی یک خودرو دیگر را بر روی آن نصب کرده است اظهار کرد: با استفاده از سایر ارکان خودرو، مالک اصلی خودرو شناسایی و مشخص شد که مالک مردی به نام رامین ۳۱ ساله است.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد:  نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با هماهنگی های لازم مخفیگاه متهم در محدوده گلشهر کرج شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در بیست و هفتم  شهریور ماه طی یک عملیات پلیسی سارق را دستگیر و به اداره یکم منتقل کنند.

رامین در توضیح اقدامات خود به کارآگاهان  گفت: سلاح گرم  را در یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرد و پنج ماه است که به همین شیوه از رهگذران سرقت و زورگیری می کنم و تا کنون مرتکب  ۳۰ فقره سرقت شده ام  و اموال سرقتی را به فردی بنام فرهاد به مبلغ ناچیزی می فروختم و پول حاصله را صرف خرید مواد مخدر می کردم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد رامین دارای سوابق کیفری در زمینه های سرقت و مواد مخدر بوده و به اتهام سرقت به عنف از رهگذران تحت تعقیب پلیس شهر زنجان بوده است.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت مسلحانه و سرقت از داخل خودرو و زورگیری و همچنین شناسایی پنج مالباخته دیگر که به همین  شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند، متهم با دستور قضائی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

گودرزی به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با سارقان با حفظ خونسردی سعی کنند ویژگی های ظاهری سارق و خودرو مورد استفاده وی را به خاطر بسپارند و از حمل کلیه مدارک شناسایی و اموال با ارزش در کیف دستی خود خودداری کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین