|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۷۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در حساب توئیتر شخصی خود مساله برداشته شدن و رفع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در حساب توئیتر شخصی خود مساله برداشته شدن و رفع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

ترامپ در حساب توئیتر شخصی خود در این باره نوشت: ایران از من خواسته بود به منظور ملاقات با آنها تحریم های اعمال شده را بردارم.

وی در ادامه نوشت: من گفتم، البته که نه!

امریکا در ۴۰ سال گذشته تحریم های زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله در زمینه غذا و دارو اعمال کرده است و آخرین مورد آن تحریم برخی مقام ها برای سفر به امریکا و بانک مرکزی ایران است.

 حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری پس از بازگشت از سازمان ملل متحد در نیویورک و در بدو ورود به تهران با بیان این که ایران به خاطر منطق و استدلال هایی که دارد از مذاکره ترس ندارد و فرار نمی کند، گفت: مانع مذاکره آمریکا است.

وی افزود: مانع مذاکره آمریکا است و کسی که نمی خواهد مسئله حل بشود آمریکا است و گرنه ایران به خاطر منطق و استدلال خود هیچ زمان از مذاکره فرار نمی کند و ترسی هم از مذاکره ندارد.

روحانی افزود: آنها به صراحت گفته بودند که ما کل تحریم را بر می داریم اما شکل این کار قابل قبول نبود، اینکه در فضای تحریم و در بقای تحریم و در فضای مسموم فشار حداکثری، حتی در قالب ۱+۵ بخواهیم مذاکره کنیم، کسی نمی تواند پیش بینی کند پایان و نتیجه این مذاکره چه خواهد بود.

ترامپ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک توافق بین المللی، تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران بازگرداند و در چارچوب رویکرد فشار حداکثری تحریم های دیگری را به این فهرست در روزهای اخیر اضافه کرد.  

دونالد ترامپ در حالی این توئیت را نوشت که هم اکنون در داخل آمریکا دچار تزلزل در موضع گیری های خود شده است و با مشکلات و چالش های عدیده ای از جمله مساله استیضاح خود به خاطر تماس تلفنی با همتای اوکراینی در مورد پیگیری مشکل فرزند جو بایدن مواجه است.

ترامپ بنابر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره "هانتر بایدن" پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دمکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز "بوریسما" در اوکراین بود، بعمل آورد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین