|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۷۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
هنگامی که معده شما خالی است یا حتی فقط فکر می کند که که هست ماده گرلین را ترشح می کند ، این ماده سیگنال هایی را که به مغز برای گرسنگی فرستاده می شود را طی یک ماموریت شناسایی می‌کند و با آنها همراه می‌شود.هورمون لپتین ، سرکوب کننده اشتها است که هنگام پر شدن به مغز شما سیگنال می دهد و می گوید که از خوردن دست بکشد.
 هنگامی که معده شما خالی است یا حتی فقط فکر می کند که که هست ماده گرلین را ترشح می کند ، این ماده سیگنال هایی را که به مغز برای گرسنگی فرستاده می شود را طی یک ماموریت شناسایی می‌کند و با آنها همراه می‌شود.هورمون لپتین ، سرکوب کننده اشتها است که هنگام پر شدن به مغز شما سیگنال می دهد و می گوید که از خوردن دست بکشد.

محققان می گویند ، دقیقاً همانطور که می توانیم نسبت به هورمون مرتبط با غذا ، انسولین حساسیت ایجاد کنیم ، بنابراین می توانیم از قدرت لپتین نیز احساس ناخوشایندی هم داشته باشیم. در نتیجه این‌که گرسنگی شما به طور طبیعی خاموش نمی شود و شما حتی وقتی کامل غذا خوردید، به خوردن غذا ادامه می دهید. این جایی است که داروهای طبیعی باعث کاهش گرلین می شوند. همان عواملی که منجر به مقاومت به انسولین می شوند ( غذاهای پر کالری و کالری زیاد فاقد پروتئین و فیبر هستند )همچنین می توانند مکانیسم های سرکوب اشتها مغز ما را از بین ببرند. اما ، خوشبختانه ، بعضی از غذاها تأثیر متضاد دارند و باعث بهبود مدیریت گرسنگی ما نه تنها در کوتاه مدت بلکه در طولانی مدت می شوند.

تخم مرغ
صبحانه به عنوان یک غذای مناسب محسوب می شود ، به شرط آن‌که بعد از بیدار شدن از غذاهای پروتئین دار استفاده شود. چرا که وعده های غذایی سرشار از پروتئین می تواند سرعت چربی سوزی شما را برای کل روز شما مشخص کند. در مطالعه‌ای که روی ۲۱ مرد انجام شد،نیمی از آنها صبحانه شیرینی را خوردند و نیمی از آنها تخم مرغ خوردند. گروه تخم مرغ بعد‌از سه ساعت کمتر گرسنه بودند و برای ۲۴ ساعت بعد کالری کمتری مصرف کردند.

زرده تخم مرغ حاوی کولین است ، ماده مغذی که خاصیت چربی سوزی دارد.

کنگر فرنگی
گرلین هنگامی که معده شما پر است سرکوب می شود ، بنابراین خوردن غذای حاوی پر فیبر هنگامی که می خواهید سطح گرلین را کاهش دهید ، مناسب است. سبزیجات برگ سبز یک انتخاب عالی است اما از کنگر فرنگی غافل نشوید ، که تقریباً دو برابر بیشتر از کلم فیبر دارد.کنگر فرنگی همچنین یکی از غذاهایی است که دارای بالاترین میزان آنولین پربیوتیک را دارا است و باکتریهای روده را تغذیه می کند. پروبیوتیک ها (هنگامی که سلامت روده شما از بین رفته است) کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

سایر مواد غذایی سرشار از اینولین که باعث کاهش گرلین می شوند: سیر ، پیاز ، تره فرنگی و موز است.

جو دوسر
طبق تحقیقات منتشر شده ، خوردن جو دوسر باعث ایجاد احساس سیری بیشتر نسبت به غلات دیگر در صبحانه می شود. با خوردن یک کاسه از این غله ، شما نیز روده خود را به سمت تولید بوتیرات ، یک اسید چرب که باعث کاهش التهاب در بدن می شود ، می‌برید. در یک مطالعه محققان دریافتند که کسانی که رژیم های غذایی آنها با فیبر نامحلول تکمیل شده ، سطح گرلین کمتری دارند. بنابراین بهتر است خودتان یک صبحانه درست کنید: جو دوسر را بپزید ، سپس در برخی شکلات تیره ، برخی از انواع توت ها ، برخی از آجیل ها و یک چوب دارچین بریزید.

سیب زمینی آب پز
در واقع ، سیب زمینی های آب پز شده ، پرمصرف ترین غذای موجود در دنیاست.برای به حداکثر رساندن مزایای این ماده غذایی،یک سالاد سیب زمینی درست کنید. فرایند خنک کننده این سیب‌زمینی‌ها را به نشاسته مقاوم تبدیل می کند ، که طول می کشد تا در روده شما شکسته شود ، بوتیرات چربی سوزی می کند و حس گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

سیب سرخ
سیب منبع عالی فیبرها برای گرسنگی است به ازای هر 10 گرم فیبر محلول اضافی که در روز خورده می شود ، چربی شکمی یک فرد مورد مطالعه ۵ درصد در طی ۵ سال کاهش می یابد.

سرکه سیب
سرکه سیب بیشتر از اسید استیک تشکیل شده است که نشان می دهد خالی شدن معده را به تاخیر می اندازد و باعث آزاد شدن قند در جریان خون می شود. یک مطالعه در بین بیماران دیابتی نشان داد که اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات بالا ، باعث افزایش ۳۴ درصدی قند خون می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین