|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
پس از معرفی و عرضه اندروید ۱۰ گوگل امروز از نسخه سبک این سیستم عامل که ویژه گوشی‌های رده پایین بوده و اندروید ۱۰ گو ادیشن (Android 10 Go Edition) نام دارد، رونمایی کرد. این سیستم عامل حتی روی گوشی اندرویدی ۲۷ دلاری هم عمل می کند.
 پس از معرفی و عرضه اندروید ۱۰ گوگل امروز از نسخه سبک این سیستم عامل که ویژه گوشی‌های رده پایین بوده و اندروید ۱۰ گو ادیشن (Android 10 Go Edition) نام دارد، رونمایی کرد. این سیستم عامل حتی روی گوشی اندرویدی ۲۷ دلاری هم عمل می کند.

عرضه نسخه سبک از سیستم عامل اندروید از سال گذشته و با معرفی اندروید گو ادیشن شروع شد و به نظر می‌رسد گوگل عرضه این نسخه از اندروید را همچنان در دستور کار خود دارد. در ادامه به مشخصات اندروید ۱۰ گو ادیشن و برخی از مهمترین تغییراتی که این نسخه نسبت به سیستم عامل اصلی اندروید ۱۰ خواهد داشت، اشاره می‌کنیم

با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و انواع قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدرن به آن اضافه شده است، عملاً بسیاری از گوشی‌های رده پایین به واسطه سخت افزار ضعیف‌تری که دارند، امکان به‌روزرسانی به نسخه‌های جدیدتر اندروید را از دست داده‌اند.

با توجه به همین مسئله، گوگل سال گذشته یک نسخه ویژه و سبک از اندروید ۹ را با نام اندروید گو ادیشن معرفی کرد و امسال هم اندروید ۱۰ گو ادیشن قرار است برای گوشی‌های رده پایین در دسترس قرار گیرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که گوگل برای این سیستم عامل جدید ذکر کرده، می‌توان به امکان سوئیچ کردن سریع‌تر بین اپ‌ها و مدیریت بهتر حافظه رم اشاره کرد.

به طور کلی، سرعت و پایداری در اندروید ۱۰ نسخه گو نسبت به قبل بسیار بهبود یافته و به گفته گوگل، در این نسخه جدید اپ‌ها 10 درصد سریع‌تر از قبل بارگذاری خواهند شد. همچنین برخی به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای امنیتی هم در این نسخه لحاظ شده که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیتی موسوم به آدیانتوم (Adiantum) اشاره کرد.

با استفاده از آدیانتوم، کاربران اندروید ۱۰ گو هم می‌توانند به همان سطح از امنیت که در نسخه‌های اصلی این سیستم عامل وجود دارد، دسترسی داشته باشند بدون اینکه نگران پایین آمدن سرعت دستگاه خود باشند. گوگل همچنین اعلام کرده که اغلب برنامه‌هایی که برای اندروید گو طراحی شده‌اند، بهبود یافته و تجربه کاربری بهتری ارائه خواهند کرد.

یکی از این برنامه‌ها، گوگل گو است که در نسخه جدید اندروید گو آپدیت‌های زیادی داشته و قابلیت‌ خواندن متون به کمک هوش مصنوعی و همچنین ویژگی لنز به آن اضافه شده است. در این بین، اپلیکیشن یوتیوب گو هم نسبت به قبل بهبود یافته و سازگاری بهتری با سیستم عامل اندروید گو خواهد داشت. بنابراین کاربران گوشی‌های رده پایین از این به بعد می‌توانند ویدیوها را با دردسر کمتری تماشا کنند.

برنامه گالری گو هم بر مبنای گوگل فوتوز طراحی شده، کار مدیریت عکس‌ها و تصاویر را راحت‌تر کرده و کاربران می‌توانند به سرعت به تمام عکس‌هایی که در گوشی ذخیره کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. این برنامه تنها ۱۰ مگابایت حجم دارد و با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی قادر خواهد بود عکس‌ها را بر اساس افراد یا اشیاء موجود در آن‌ها دسته‌بندی کند.

البته به گفته گوگل تمام پردازش‌های مربوطه در داخل گوشی انجام خواهند شد و نگرانی خاصی از بابت نقض حریم خصوصی وجود ندارد. به همین دلیل حتی به صورت آفلاین هم می‌توان از گالری گو استفاده کرد و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

نسخه اول اندروید گو ادیشن در حال حاضر بر روی بیش از 1600 مدل از گوشی‌های هوشمند از بیش از 500 تولید کننده مختلف، نصب شده است. این گوشی‌ها در بیش از 180 کشور دنیا از جمله هند، آفریقای جنوبی، برزیل و ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس اعلام گوگل، اندروید ۱۰ نسخه گو قرار است در اواخر پاییز عرضه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین