|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
نشست استماع کنگره آمریکا با ادای شهادت سرپرست اطلاعات ملی این کشور درباره مکالمه جنجالی ترامپ- زلنسکی آغاز شد.
 نشست استماع کنگره آمریکا با ادای شهادت سرپرست اطلاعات ملی این کشور درباره مکالمه جنجالی ترامپ- زلنسکی آغاز شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جوزف مگوایر» (Joseph Maguire) سرپرست اطلاعات ملی آمریکا هم اکنون با حضور در کنگره این کشور در حال شهادت در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان پیرامون شکایت افشاکننده تماس تلفنی جنجالی میان دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین است.

این درحالی است که کمیته مذکور ساعاتی پیش نسخه ای از شکایت ۹ صفحه ای این افشاگر را منتشر کرده بود.

شکایت مذکور در ۲۵ ماه جولای سال جاری میلادی ارائه شده بود و در آن دولت کنونی آمریکا به سوء استفاده از قدرت در عدم انتشار حقایق در خصوص مکالمه تلفنی مذکور شده بود.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری در واکنش به اقدامات مجلس نمایندگان کشورش به منظور استیضاح وی نوشت: دموکرات ها در تلاش برای نابود کردن حزب جمهوریخواه و همه آن چیزی هستند که این حزب برای رسیدن به آنها تلاش می کند.

رئیس جمهوری آمریکا با وحشت از تلاش دموکرات ها برای استیضاح وی در ادامه اعلام کرد: به هم ملحق شوید، از روش بازی آنها استفاده کنید و به سختی مبارزه کنید. کشورمان در خطر است.

این در حالی است که با افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد روند استیضاح ترامپ و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش در ماه ژوئیه، ۲۰۶ نفر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا- از مجموع ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کرده اند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز چهارشنبه در واکنش به انتشار متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش با همتای اوکراینی وی اعلام کرد: متن منتشر شده کاخ سفید تأئید می کند که رفتار ترامپ انسجام انتخابات آمریکا و امنیت ملی این کشور را تضعیف کرده است. رئیس جمهوری (ترامپ) تلاش کرده است تا بی قانونی را در آمریکا به یک ارزش تبدیل کند و اکنون در حال صادر کردن آن به خارج از کشور است.

«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز دیروز در واکنش به این انتشار اعلام کرد: رئیس جمهوری اوکراین از آمریکا درخواست کمک نظامی کند؛ اما دونالد ترامپ موضوع را به تحقیق و تفحص درباره رقیب انتخاباتی اش سوق داده است. این جُرم به حدی بزرگ است که به عزل ترامپ منجر شود. این کار ترامپ امنیت ملی ما را تخریب می کند. متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین