کد خبر: ۲۷۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
جبهه پایداری بار دیگر صراحتاً به مخالفین طرح شفافیت آراء نمایندگان نیز تاکید می‌کند که ضمن تجدید نظر در رویه کنونی و حرکت در راستای رفع موانع موجود، مسیر ساکنینِ خانه ملت را به سوی تشکیل یک «ساختار شیشه‌ایِ شفاف» هدایت کنند.
  جبهه پایداری انقلاب اسلامی از تشکل های اصولگرایی با انتشار بیانیه به اعلام مواضع خود در مسائل همکاری با سه کشور اروپایی، طرح شفافیت آرای نمایندگان، اعتراضات کارگران و مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت.

به گزارش روز پنجشنبه  پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با قرار دادن متن بیانیه این گروه سیاسی بر روی خروجی خود آخرین مواضع این جریان سیاسی اصولگرا را نسبت به همکاری با سه کشور اروپایی، طرح شفافیت آرای نمایندگان، اعتراضات کارگران و مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد.

در این بیانیه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیانیه سه کشور اروپایی موسوم به تروئیکا را همراهی کامل با موضع آمریکا اعلام شده و آورده است: این بیانیه مهر باطلی بر این گزاره که "مشکل توافق جمهوری اسلامی ایران و طرف غربی تنها شخصی به نام ترامپ است"، بود و ثابت کرد که بود و نبود ترامپ تاثیری بر آینده توافق و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت آرای نمایندگان در مبارزه با فساد، آن را از حقوق اصلی و ابتدایی مردم دانسته و تاکید می کند: اظهارات روزهای اخیر برخی از نمایندگان و چهره های سیاسی (که بعضاً پسوند انقلابی را نیز به همراه دارند) در مخالفت با شفافیت، خصوصا شفافیت آرای نمایندگان مجلس، ابهامات زیادی را در خصوص آینده شفافیت پیش روی ملت ایران قرار داده است.

در ادامه آمده است: جبهه پایداری بار دیگر صراحتاً به مخالفین طرح شفافیت آراء نمایندگان نیز تاکید می‌کند که ضمن تجدید نظر در رویه کنونی و حرکت در راستای رفع موانع موجود، مسیر ساکنینِ خانه ملت را به سوی تشکیل یک «ساختار شیشه‌ایِ شفاف» هدایت کنند.

همچنین در این بیانیه پیشنهاد جبهه پایداری به نمایندگانی که آن ها را «نمایندگان انقلابی مجلس» نامیده است،  اعلام خودجوش آراء مثبت و منفی خویش به لوایحِ مجلس در مدت زمان باقی مانده از مجلس دهم است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین ضمن اعلام حمایت از حقوق طبیعی و مشروع کارگران هپکو و هفت تپه، خواهان احقاق حقوق جامعه کارگری و توجه جدی به مطالبات ایشان شده است با اعتراضبه فرایند خصوصی سازی تصریح می کند: بررسی فرایند واگذاری برخی از این کارخانه‌های بزرگ به بخش خصوصی، به وضوح گویای آن است که در چند سال اخیر،  چوب حراج به دارایی‌های ملی زده و با سوء استفاده از جایگاه خویش و به بهانه "خصوصی‌سازی"، بسیاری از مراکز تولیدی و صنایعِ مادر کشور را به ثمنِ بخس به افرادی خاص واگذار کرده اند.

در پایان بیانیه نیز با اشاره به محاکمه برخی از مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه آمده است: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و حاکم کردنِ امنیت اقتصادی در کشور فاصله بسیاری داریم که مهم‌ترین لازمه جبران این فاصله، ادامه پیدا کردنِ روندِ برخورد با مفسدین و اخلالگرانِ نظام اقتصادی است که مهم‌ترین ثمره‌ی تداومِ این فرایند، نا امن ماندن فضا، برای سوداگران عرصه اقتصاد است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی تشکل سیاسی وابسته به جریان اصولگرایی است که در سال ۹۰ آغاز به کار کرد. از چهره های سرشناس این جریان می توان به مرتضی آقاتهرانی، ناصر سقای بی ریا،  صادق محصولی، نصرالله پژمان‌فر،  امیرحسین قاضی‌زاده و فاطمه آلیا اشاره کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین