|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۷۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
معاون رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان اقدام صدراعظم این کشور در اظهارنظر بدون سند مبنی بر دست داشتن ایران درحمله به تاسیسات نفتی عربستان را به باد انتقاد گرفت و گفت که آنگلا مرکل دردام سرویس های اطلاعاتی آمریکا افتاده است.
 معاون رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان اقدام صدراعظم این کشور در اظهارنظر بدون سند مبنی بر دست داشتن ایران درحمله به تاسیسات نفتی عربستان را به باد انتقاد گرفت و گفت که آنگلا مرکل دردام سرویس های اطلاعاتی آمریکا افتاده است.

«سویم داغدلن» معاون رئیس فراکسیون چپ ها دربوندستاگ روز چهارشنبه در مطلبی که در همین رابطه در تارنمای این حزب منتشر کرد، نوشت: دولت آلمان هیچگونه اطلاعات و مدرکی دال بر اینکه ایران مسئول این حمله بوده است، در دست ندارد.

وی تاکید کرد: صدراعظم آلمان با متهم کردن ایران، به وضوح در دام سازمان های اطلاعاتی آمریکا افتاده است.

روز گذشته سران کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه مشترکی مدعی شدند تردیدی ندارند که ایران در پس حملات موشکی به بزرگترین پالایشگاه نفت عربستان متعلق به شرکت آرامکو قرار دارد، اقدامی که انتقادهای زیادی را متوجه کشورهای اروپایی کرده است.

داغدلن پیشتر نیز در واکنش به متن این بیانیه، اینکه سه کشور اروپایی در متهم کردن ایران همسو با سیاست های ریاض و واشنگتن هیچ اشاره ای به جنایات ضدبشری سعودی ها در یمن نکرده اند را «شرم آور» خوانده بود.

امروز همچنین «امید نوری پور» سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی حزب سبزها در پارلمان فدرال آلمان در گفت‌ و گو با دویچه وله تاکید کرد که تحقیقات در این باره هنوز به پایان نرسیده‌ است.

او محکوم کردن ایران پیش از انتشار تحقیقات را «سهل‌انگاری» و مغایر سیاست تنش‌زدایی خواند. به گفته این نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان، برلین برای حفط برجام تلاش لازم را انجام نداده است.

در همین حال «رولف موتزه نیش» سیاستمدار کهنه کار و رئیس فراکسیون سوسیال دمکرات‌ها در پارلمان فدرال آلمان، از تعهد تروئیکای اروپا به برجام تمجید کرده و هم‌ زمان گفته که انتظار دارد دفتر صدراعظم در روزهای آتی، پیرامون چگونگی مسئولیت ایران در حمله به تاسیسات آرامکو که دولت آلمان همراه با فرانسه و انگلیس مسئولیت آن را به پای ایران نوشته‌اند، اطلاع‌رسانی و اسناد و مدارک متقن ارائه کند.

از سوی دیگر «فابیو دو ماسی» دیگر سیاستمدار حزب چپ ها در پیامی توییتری نوشته است: «کدام اسناد و اطلاعاتی موجب شده که دولت آلمان به این نتیجه برسد؟ اینکه مانند ترامپ «آتش افروز» ایران را در بحران خاورمیانه مقصر بداند؟»

 در بیانیه سه کشور اروپایی که امضای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را دارد، جمهوری اسلامی ایران مسئول حمله به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص معرفی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین