|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی ضدایرانی ادعاهای همیشگی دولت فعلی آمریکا علیه ایران را مطرح کرد.
 وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی ضدایرانی ادعاهای همیشگی دولت فعلی آمریکا علیه ایران را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی با عنوان  «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با اتهام‌زنی دوباره به ایران در حمله رخ‌داده به آرامکو گفت که این حمله ضربه‌ای به اقتصاد جهانی بوده است و برخلاف این که گفته می‌شد آمریکا ممکن است در اعلام کردن این موضوع عجله کرده باشد، چنین نبوده است و مشخص شده است که ادعای آمریکا دراین باره صحیح بوده است.

وی برای توجیه این ادعا ضمن گفتن این که آمریکا برخی شواهد را در این باره نشان داده و با شرکایش نیز صحبت کرده بود به بیانیه تروئیکای اروپا نیز در این باره اشاره کرد.

پمپئو در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی درباره نقش ایران در منطقه گفت که آمریکا از زمان خروج از توافق هسته‌ای با اجرایی کردن استراتژی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از آن به عنوان کارزار فشار حداکثری یاد می‌شود توانسته است منابع مالی را که مدعی شد  ایران برای «مرگ و تخریب» نیاز دارد، قطع کند و در ادامه به تحریم‌هایی که آمریکا تا کنون با تکیه بر ادعاهایش بر ایران اعمال کرده اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد که کشورهای دیگر در حال پی بردن به این هستند که هرچه ایران اقدامات کنترل‌نشده بیشتری انجام بدهد، فشار ما بیشتر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین