|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۷۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
با تحلیل بازار طلای جهان و ایران، اظهار کرد: قیمت طلای جهانی در روز گذشته به بالاترین رقم خود در دو هفته اخیر صعود کرد که نگرانی‌ها نسبت به کُندی رشد اقتصادی و تنش‌ها در خاورمیانه از جمله عوامل صعود نرخ طلا است.
 رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروخته شدن دلارهای خانگی، رفتارهای مؤثر بازارساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا از مهمترین دلایل کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته است که به تبع آن قیمت طلا در روزهای گذشته نوسان چشمگیری نداشته است.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تحلیل بازار طلای جهان و ایران، اظهار کرد: قیمت طلای جهانی در روز گذشته به بالاترین رقم خود در دو هفته اخیر صعود کرد که نگرانی‌ها نسبت به کُندی رشد اقتصادی و تنش‌ها در خاورمیانه از جمله عوامل صعود نرخ طلا است.

وی افزود: در معاملات امروز بازار جهانی، قیمت طلا ثابت مانده و بهای هر اونس طلا امروز تا لحظه انتشار این گزارش به ۱۵۲۱ دلار رسیده است، همچنین روز گذشته قیمت اونس جهانی تا مرز ۱۵۲۶ دلار صعود کرد.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه اگر توافق تجاری بین دو کشور چین و آمریکا حاصل شود طلا با فشارهای کاهشی روبرو می‌شود، گفت: شکست دوباره مذاکرات به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی تاکید کرد: اختلاف تعرفه‌ای میان دو کشور باعث شده قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۸ درصد رشد یابد. همچنین اگر شرایط اقتصاد کلان در جهان ادامه یابد، طلا به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد.

شیشه بران همچنین با بیان اینکه امروز سه‌شنبه دلار در بازار جهانی افزایش یافته است، اظهار کرد: با این وجود در بازار ایران قیمت‌ها به تبعیت از اونس جهانی نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافت.

وی با اشاره به قیمت طلا در بازار اصفهان، گفت: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۴۳ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۴۳ هزار تومان، سکه نیم دو میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۶۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ دلار بانکی بر روی تابلوی صرافی‌ها ۱۱۳۵۰ تومان است و در بازار ارز قیمت‌های دلار ۱۱۴۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۶۰ تومان افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: در حال حاضر حباب سکه جدید با طلا  ۴۳ هزار تومان و سکه طرح قدیم با طلا منفی ۱۰ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بازار بورس نیز شاهد افزایش هستیم، گفت: در حال حاضر شاخص کل بورس با ۷۹۸ واحد افزایش به ۳۱۲.۲۷۰.۳۵ رسید، همچنین در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین با تغییرمنفی ۲.۱۱ درصدی نسبت به دیروز به مبلغ ۹۷۵۶ دلار رسید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین