|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۷۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
تعطیلی چنین روزی بسیار اهمیت دارد چرا که در اذهان مردم این مناسبت ماندگارتر می ماند و مردم به زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت مهدی (عج) بیشتر توجه می کنند و مورد مطالعه قرار می دهند.
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف تعطیلی ۸ ربیع الاول،شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) مخالفت کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی و حذف تعطیلی هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسگری در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام احمد سالک در مخالفت با این طرح، گفت: تعطیلی این روز فرصت خوبی است که مبلغان و اساتید مسائل انقلابی و اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

همچنین محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، گفت: ما باید در ناراحتی ائمه اطهار ناراحت و در شادی آنان شاد باشیم و برخلاف نظر برخی نمایندگان مبنی بر اینکه ما نمی دانیم در این روز شادی کنیم یا عزادار باشیم چرا که روز شهادت امام حسن عسگری است و این روز مصادف با آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) است، می توانیم تا عصر عزاداری کنیم و پس از اذان مغرب به مناسبت آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) شادی کنیم.

وی افزود: تعطیلی چنین روزی بسیار اهمیت دارد چرا که در اذهان مردم این مناسبت ماندگارتر می ماند و مردم به زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت مهدی (عج) بیشتر توجه می کنند و مورد مطالعه قرار می دهند.

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس  هم در این خصوص، اظهار داشت: تعطیلی این روز اگر با فلسفه وجودی آغاز ولایت حضرت ولی عصر باشد، آثار بسیار خوبی برای مردم خواهد داشت. اما لازم است تعطیلات ما به صورت کلی ساماندهی شود و در عین حال از روزهای اسلامی و دینی به بهترین نحو استفاده شود.

در مقابل علی مطهری در موافقت با حذف این روز تعطیل، گفت: مشخص نیست که ما در این روز باید عزاداری کنیم یا شادی و در صورتی که این روز تعطیل نباشد بهتر است چرا که در تمام ادارات می توان مراسمی را برای بزرگداشت این روز برگزار کرد.

وی افزود: یک روز تعطیل اثرات منفی اقتصادی زیادی برای دولت و بخش خصوصی دارد و آسیب زیادی به اقتصاد کشور می زند و ما که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم نباید یک روز دیگر را هم تعطیل کنیم.

همچنین محمدرضا فولادگر در موافقت با این طرح، تصریح کرد: تعطیلی رسمی در این روز بار مالی دارد.

وی افزود: ما خدا را شاکر هستیم که هیئتی هستیم و توجه زیادی به مسائل مذهبی داریم اما تعطیلی این روز برای ما مشخص نیست که روز عزا است یا شادی و به جای اینکه این روز تعطیل باشد بهتر است این تعطیلی حذف شود و فرهنگ اهل بیت را ترویج دهیم و اگر قرار بر این است که ولایت و ولادت ائمه اطهار را تعطیل کنیم مسئله اولی تر این است که ولادت امام رضا (ع) را تعطیل کنیم.

سید مهدی مقدسی  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس هم در این باره گفت: ما یک کشور اسلامی هستیم و می خواهیم الگو باشیم و باید در زمینه اقتصادی هم الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه آلمان برای ایجاد یک درصد رشد اقتصادی، یک روز از تعطیلات خود را کاهش داد، گفت: ما هم باید چنین اقداماتی را انجام دهیم و با ساماندهی برخی از تعطیلات غیر ضرور را کاهش دهیم.

در ادامه جلسه وکلای ملت با ۱۱۷ رأی موافق، ۶۲ رأی مخالف و ۹ رأی ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه علنی با حذف تعطیلی ۸ ربیع الاول مخالفت کردند و از آنجایی که این طرح نیاز به دو سوم رأی داشت به تصویب نرسید.




منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین