کد خبر: ۲۷۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
«اندریا سایمون» مدیر روابط عمومی ائتلاف توقف خشونت علیه زنان می‌گوید، تشویق قربانیان برای گزارش حوادثی که با آن رو به رو می‌شوند کافی نیست. در کنار آن نیاز است تا افراد متخلف را شناسایی و جلوی این تخلفات گرفته شود.
تازه ترین آمار منتشر شده نشان می دهد که آزار و اذیت جنسی در مترو و وسایل نقلیه عمومی پایتخت انگلیس طی چهار سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش های مربوط به آزار جنسی از ۸۴۴ مورد در سال ۱۶ /۲۰۱۵ میلادی به یک هزار و ۲۰۶ مورد در سال ۱۹ /۲۰۱۸ رسیده است.

پلیس حمل و نقل انگلیس می گوید، انتظار می رود این آمار پس از آنکه پلیس قربانیان را به گزارش این تخلفات تشویق کرده است، افزایش یابد. این در حالی که گروه های حامی قربانیان آزار جنسی می گویند هنوز بسیاری از این جرایم گزارش نمی‌شوند و برای جلوگیری از این حوادث باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

«اندریا سایمون» مدیر روابط عمومی ائتلاف توقف خشونت علیه زنان می‌گوید، تشویق قربانیان برای گزارش حوادثی که با آن رو به رو می‌شوند کافی نیست. در کنار آن نیاز است تا افراد متخلف را شناسایی و جلوی این تخلفات گرفته شود.

در همین حال آمار شهرداری لندن نشان می دهد که بخشی از جرائم جنسی در متروهای شب که از اوت سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد رخ داده است. در همین مدت ۱۳۸ مورد آزار جنسی ثبت شده که ۶۲ فقره آن مربوط به سال های ۲۰۱۸/۱۹ است.

همینطور در دوازده ماه منتهی به مارس ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) ۳۰۵ مورد آزار جنسی تنها در یکی از خطوط مترو لندن ثبت شده که یک چهار کل آمار جرائم جنسی این مدت را شامل می شود.

این آمار در حالی منتشر می شود که نشریه گاردین روز جمعه در گزارشی از ابعاد گسترده پنهان‌کاری پلیس انگلیس نسبت به ثبت، رسیدگی و برخورد با جرائم آزار جنسی در این کشور خبر داد.

بر اساس تحقیقات دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس، پلیس این کشور طی سه سال گذشته اطلاعات دقیقی را درباره جرائم آزار جنسی جمع آوری نکرده و به احتمال زیاد آمار قابل توجهی از مجرمان مجازات نشده‌اند.   

این نشریه انگلیسی در ادامه آورده است، گزارش ۳۴ پاسگاه پلیس دربازه زمانی اوت ۲۰۱۶ تا جولای ۲۰۱۹ نشان می دهد که از ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده بررسی شده، تنها سه مورد دقیق و مابقی به صورت ناقص گزارش شده است.

با توجه به تعداد بالای جرائم آزار جنسی در انگلیس، نمی‌توان هر پرونده را بطور جداگانه بررسی کرد اما گاردین اینطور نتیجه گرفت که از ۱۵۰ هزار مورد گزارش شده، دست کم ۱۰ هزار پرونده بصورت ناقص ثبت شده و یا رسیدگی نشده است.

یک سخنگوی شورای ملی رئیسان پلیس مدعی شد که قربانیان بایستی جرائم آزار جنسی را پلیس گزارش کرده و مطمئن باشند که به پرونده آنها رسیدگی می شود. با این حال دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس، شرط اعتماد مردم را بهبود کیفیت گزارش نویسی و پیگیری پرونده از سوی پلیس عنوان کرد.

گاردین گزارش داد که آمار آزار جنسی در انگلیس از سال ۱۴-۲۰۱۳ میلادی تاکنون دوبرابر شده، اما شواهد نشان می دهد که پلیس پرونده های کمتری را برای رسیدگی به دادستانی ارجاع می دهد. دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس سال گذشته فاش کرد که پلیس این کشور آنچه پرونده جرائم کوچک ارزیابی می کند ثبت و رسیدگی نمی کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین