|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
آموزش و پرورش مبنای ما برای کشف استعداد است. متاسفانه به کشف استعدادهای کشور کمتر توجه شده است. اما کشورهای موفق به هر روش علمی که شده استعدادها را کشف می‌کنند و از آنها در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه برخی از کشورهای منطقه ذهن فراموش کاری دارند و نمی‌دانند که این کشور با رهبری و ملتی که دارد چگونه در عرصه‌های مختلف به موفقیت و پیشرفت رسیده است، گفت: با اتحاد است که می‌توانیم نقشه‌های دشمنان را نابود کنیم. مقابله ما با آمریکا و استکبار در عرصه‌های سیاسی نشان داده که مکر آمریکا سست و عنکبوتی است.

 مرتضی بانک امروز دوشنبه (یکم مهر ماه) در مراسم شروع سال تحصیلی جدید که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمسین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و عبداللهی، مدیر کل اوقاف استان تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در هنرستان موقوفه متقین برگزار شد، با تاکید بر اینکه حضور در هنرستان موقوفه متقین برای من یک افتخار است چون دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد:‌ دفاع مقدس از یادگاری‌های تاریخ کشور ما است که توانسته این کشور را از همه جهات بیمه کند. ایمان، اقتدار و خاک کشور ما مرهون عزیزانی است که در این عرصه قدم گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: ملت، مدیران، سپاه، ارتش، بسیج در مجموع نیروهای مسلح همگی در هشت سال جنگ دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند. متاسفانه برخی از کشورهای منطقه ذهن فراموش کاری دارند و نمی‌دانند این کشور با رهبری که دارد می‌تواند در عرصه‌های مختلف همواره مقتدر و هوشمند به پیش برود. ما باید بدانیم که در این دوره با ایجاد اتحاد است که می‌توانیم نقشه‌های دشمنان را نابود کنیم. مقابله ما با آمریکا و استکبار در صحنه‌های سیاسی همواره نشان داده است که مکر آمریکا، سست و عنکبوتی است و نمی‌تواند مملکت و کشور ما را تحت الشعاع قرار بدهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یاد آور شد: امروز که اول مهر است، روز دانش آموزان و معلمان است. در این موقوفه دانش آموزان و معلمانی فعالیت می‌کنند که بسیار ارزشمند هستند. امروز من با آنها یک کلام دارم و آن این است که دانش آموزان اکنون وارد عرصه‌ای شدند که از بازیگوشی‌ها عبور کرده و به کنجکاوی رسیده‌اند و می‌خواهند پاسخ سوالات خود را بدانند و این باعث ایجاد دگرگونی در جامعه می‌شود. ما باید این فرصت را غنیمت شماریم و از راه علم و منطق پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشیم. اگر سوالات دانش آموزان از طریق علم و منطق پاسخ داده شود موفق‌تر هستیم.

بانک ادامه داد: در سیستم آموزشی هر فردی دارای توانمندی خاصی است که این توانمندی‌ها و استعدادها می‌تواند تار و پود انسان‌ها را به هم گره بزند. این کشور استعدادهای بسیار زیادی دارد که می‌تواند مبنای نظام آموزشی باشد. باید سیستم نظام آموزشی کشور را بر اساس پرورش و کشف استعداد قرار بدهیم تا نظام آموزشی موفقی داشته باشیم. این مساله از جهتی سهل و از جهتی سخت است، چرا که باید یک انرژی مضاعفی برای کشف استعدادها  داشته باشیم. اگر روی کشف استعدادها کار کنیم آینده ارزشمندتری برای کشور می‌سازیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مبنای ما برای کشف استعداد است. متاسفانه به کشف استعدادهای کشور کمتر توجه شده است. اما کشورهای موفق به هر روش علمی که شده استعدادها را کشف می‌کنند و از آنها در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنند. پیامبر (ص) فرمودند "کسی که یک کلمه به من بیاموزد من را بنده خود کرده است." این یک جمله محوری است و کسی که به طور حقیقی مطلبی را به انسان بیاموزد آن فرد را بنده خود کرده است.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به کارکردهای ارزشمند وقف در عرصه‌های مختلف زندگی گفت: این یک سیستمی است که در فرهنگ اسلامی ما تبیین شده است و یک میراث ارزشمندی است که در کشور ما به وجود آمده و وقف محورهای بسیار زیادی دارد. در گذشته یکی از راه‌های سرمایه گذاری و تامین نیازهای مردم وقف بوده است. وقف یک سیستم حمایتی را داشته است. اکنون هم مساله وقف یک مساله کارساز است. اگر ما بتوانیم بر روی این موضوع کار کنیم و آینده نگری در این عرصه داشته باشیم راحت‌تر می‌توانیم سیستم امنیتی و اجتماعی خود را تامین کنیم. یکی از سیستم‌هایی که می‌تواند امنیت مسائل مختلف را در جامعه تامین کند سیستم وقف است که علاوه بر خدمات اجتماعی که ارائه می‌دهد پیوندی نیز با دین دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین