|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان دیدار می‌کند.
 معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان دیدار می‌کند.

پرویز اسماعیلی در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های روحانی در سفر به نیویورک اظهار کرد: فردا اول مهرماه پس از اینکه رئیس‌جمهور زنگ مدارس را به صدا درآورد، عازم نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل صبح روز چهارشنبه انجام می‌شود، افزود: ملاقات با مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللیو جلسه با نخبگان سیاست خارجی در آمریکا از مهم‌ترین ملاقات‌های رئیس‌جمهور است.

اسماعیلی همچنین گفت: رئیس‌جمهور دو مصاحبه تلویزیونی با دو شبکه مهم آمریکا دارد. همچنین با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرده و با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان و چند کشور دیگر دیدار می‌کند که این دیدارها عمدتاً با درخواست سران آن کشورها تنظیم شده است. همچنین نشست مطبوعاتی در پایان سفر رئیس‌جمهور در ظهر پنجشنبه انجام شده و سپس وی نیویورک را به سمت تهران ترک می‌کند.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری درباره محدودیت‌هایی که توسط آمریکا برای تیم همراه رئیس‌جمهور ایجاد شد، تصریح کرد: عدم صدور ویزا برای هیات رسمی همراه رئیس‌جمهور و برخی معاونان دفتر رئیس‌جمهور و هیات رسانه‌ای برخلاف مسئولیت دیپلماتیکی است که رسماً آمریکا آن را پذیرفته است. اصل محدودیت‌ها از سوی دولتی که دولت تحریم است و منطق، گفت‌وگو و دیپلماسی را قبول ندارد، دو دلیل بیشتر وجود ندارد. اول اینکه می‌خواهند صدای جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنند و از حضور مقامات ایران که صدای ملت خود هستند جلوگیری کنند که تحریم ظریف هم در همین راستا بود. دلیل دیگر هم این است که ایران را به لحاظ سیاسی منزوی کنند که این نشدنی است و رئیس‌جمهور در این سفر در بالاترین سطح با کشورهای مختلف گفت‌وگو دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین