|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مرکز آمار کشور اعلام کرده که سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر از سه درصد سبد کل اشتغال کشور در سه ماهه ابتدای امسال به ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است.
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه ماه ابتدای امسال سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر از ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است.

«محمد شریعتمداری» روز  شنبه در مراسم تودیع سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان فنی و حرفه ای و معارفه علی اوسط هاشمی که در محل این‌ سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برخی از این تحولات مهارتی و فنی و حرفه‌ای نیز در سطح جامعه قابل لمس است برای نمونه در حوزه ایجاد اشتغال در سال‌های قبل، اشتغال به عنوان برونداد اقتصاد، نتیجه میزان سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی بود.

وی افزود: امسال سیاست جدید در پیش گرفته شد تا منابع مالی ارزان قیمتی را در بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم و در کنار آن فعالان اقتصادی را با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کنیم.

وزیر کار اضافه کرد: مرکز آمار کشور اعلام کرده که سهم اشتغال روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر از سه درصد سبد کل اشتغال کشور در سه ماهه ابتدای امسال به ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: البته هرچه آن را تعمیق ببخشیم به پایداری آن کمک می‌کنیم و چنانچه اشتغال موجود را به مهارت‌ها مزین کنیم این اشتغال پایدار می‌شود و بهره‌وری بالا می‌رود.

شریعتمداری درباره برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال مهارت‌آموزان، گفت: هم اکنون برنامه مهارت‌آموزی در محیط‌های واقعی کار را به عنوان برنامه اصولی در دستور کار قراردادیم به گونه‌ای که نیازمندان نیروی کار می‌توانند از مشوق‌های ما با ثبت نام در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان کارورز استفاده کنند و میزان هزینه‌های مهارت‌آموزی را کم می‌کنند.

وی افزود: در کنار آن یارانه دستمزد برای افرادی که برای سال اول در قسمت‌های مختلف مشغول هستند براساس قانون تامین می‌کنیم. این طرح کمک دیگری است. علاوه برآن مشوق‌های بیمه‌ای داریم و بخشی از سهم کارفرما را تامین می‌کنیم. این اقدام از سال ۹۷ شروع شده است و امیدواریم ادامه یابد.

وزیر کار درباره طرح سند توسعه‌ مهارتی استان‌ها، گفت: پیش از این شورایی برای هماهنگی سیاست‌های آموزش مهارتی نداشتیم و فقط از طریق امضای برخی یادداشت تفاهم‌ها از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزش عالی کشور این اقدام پیگیری می‌شد امروز با ایجاد این شورا در واقع سیاست‌های همگون طراحی می‌شود تا فارغ‌التحصیلان در محیط‌های آموزشی خود مهارت‌های لازم متناسب با بازار کار را دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: همه تصمیم سازان و تصمیم گیران به این نتیجه برسند که افزایش مهارت به معنی کاهش بیکاری، پایدار بودن اشتغال موجود، افزایش بهره‌وری و همسو شدن بازار کار امروز با تغییرات اساسی است که در بازار کار دنیا و کشور در حال شکل‌گیری است.

شریعتمداری تاکید کرد: این مقدور نیست مگر با ملی شدن گفتمان نهضت مهارت‌افزایی و تکیه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بخش غیردولتی.

وی افزود: اجرای این نهضت با رویکرد غیردولتی، راه‌حلی است که در پیش گرفته‌ایم. و امیدواریم با حمایت تصیم گیران موفق شویم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین