|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور مقام‌های اطلاعاتی و نمایندگان مجلس این کشور در رابطه با حمله به تاسیسات نفتی مهم عربستان شد.
   رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه خواستار برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور مقام‌های اطلاعاتی و نمایندگان مجلس آمریکا با محوریت حمله پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی مهم عربستان شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این خبر گفت که مقام‌های مجلس نمایندگان آمریکا بعد از حمله پهپادها به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان خواهان تشکیل جلسه اطلاعاتی شدند.

ارتش یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد.

حمله روز شنبه نیروهای یمنی باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود. این توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود. عربستان روزانه حدود 9.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در این باره اظهار داشت که حمله به تاسیسات آرامکو وسیع بود و امکان داشت که واکنش به آن به صورت گسترده باشد، اما می‌خواهیم بدانیم که چه کسی پشت این حملات قرار دارند.

چند مقام‌ آمریکایی نیز دوشنبه گفتند که واشنگتن قصد دارد اطلاعات بیشتری را در اختیار عربستان بگذارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین