|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
پایگاه خبری العهد گزارش داد، نفتکش‌ها در بنادر سعودی منتظر بارگیری نفت هستند اما به دلیل توقف تولیدات عربستان سعودی، در حالت معطلی به سر می‌برند.
  پایگاه خبری العهد گزارش داد، نفتکش‌ها در بنادر سعودی منتظر بارگیری نفت هستند اما به دلیل توقف تولیدات عربستان سعودی، در حالت معطلی به سر می‌برند.

به گزارش فارس، حملات روز شنبه گذشته به تأسیسات آرامکو به اذعان وزیر انرژی سعودی موجب توقف تولید نزدیک به ۵.۷ میلیون بشکه نفت در روز شده است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، طبق اعلام مؤسسه «رفینیتیو» حداقل ۱۱ نفتکتش بزرگ و پنج کشتی در بنادر «رأس تنوره» و «الجعیمه» در خلیج فارس منتظر بارگیری هستند.

طبق این گزارش عملیات بارگیری از ابتدای هفته پس از حملات پهپادی، متوقف شده و نفتکش‌های بزرگ در معطلی به سر می‌برند.

مؤسسه «رهگیری خطوط کشتیرانی» نیز گزارش داده است که در دو روز گذشته ۵۹ نفتکش به سمت بنادر عربستان سعودی حرکت کرده‌اند. این میزان در مدت مشابه ماه گذشته ۶۸ فروند بوده است، بنابراین با احتساب اینکه هر نفتکش غول پیکر ۲ میلیون بشکه نفت می‌تواند حمل کند، دولت سعودی از فروش ۱۸ میلیون بشکه نفت در روزهای گذشته محروم بوده است.

«جرج لوئیز» عضو انجمن بارگیری دریایی و انرژی بانک سرمایه‌گذاری «بی تی آی جی» نیز روز دوشنبه (دیروز) در یادداشتی نوشت که بخش نفتکش‌ها با یک شوک مواجه شده است و خسارتی که به تولید نفت عربستان سعودی وارد آمده موجب توقف فعالیت تعداد بسیاری نفتکش شده است. بنا بر این گزارش، بازگشت به شرایط عادی چندین ماه به طول خواهد انجامید.

ارتش یمن صبح روز شنبه در پاسخ به ادامه تجاوزهای رژیم سعودی به یمن و محاصره این کشور با چندین پهپاد دو پالایشگاه بزرگ سعودی را هدف قرار داد.

در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین