|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
هرگونه مشکلی در انتقال انرژی در جهان موجب نگرانی ناتو می‌شود. ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم از تنش‌های بیشتر که تهدید خطرناکی علیه امنیت منطقه‌ای است، خودداری کنند.
 نخست‌وزیر عراق در دیدار با دبیرکل ناتو تأکید کرد که این کشور با روحیه مسئولیت‌پذیری با بحران کنونی در منطقه برخورد می‌کند و موجب آسیب رسیدن به برادران و همسایگان خود نمی‌شود.

 به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق امروز(سه‌شنبه)‌ از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و هیئت همراه وی استقبال و با آن‌ها درباره تحولات عراق و منطقه صحبت کرد.

وی گفت: عراق در تمامی زمینه‌ها در مسیر درست پیش می‌رود و ما شاهد ثبات و پیشرفت واضحی در کشورمان هستیم. ما از پیمان ناتو برای کمک به شکست داعش قدردانی می‌کنیم. دولت عراق دیدگاه واضحی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی دارد. ما برای حاکمیت قانون و منحصر کردن سلاح به دولت تلاش می‌کنیم. سیاست متوازن و هماهنگ عراق در خدمت ثبات تمامی کشورهای منطقه است و ما در قبال بحران در منطقه برای حفظ منافع مردم به مسئولیت خود عمل می‌کنیم و امکان ندارد موجب آسیب رسیدن به برادران و همسایگانمان شویم.

از سوی دیگر استولتنبرگ از طرف‌های درگیر در خلیج فارس خواست به تنش‌های کنونی پایان دهند.

وی گفت: هرگونه مشکلی در انتقال انرژی در جهان موجب نگرانی ناتو می‌شود. ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم از تنش‌های بیشتر که تهدید خطرناکی علیه امنیت منطقه‌ای است، خودداری کنند.

استولتنبرگ گفت که ناتو از نزدیک مراقب تحولات است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین