|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
البته سرمایه گذاران آماده هستند، ولی بستر آن باید از سوی دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و بانک مرکزی فراهم شود؛ همچنین لازم است دولت در یک کارگروه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این حوزه ابزارهای لازم را آماده کند.
 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «تولید دو کارخانه چادر مشکی در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست» گفت: دولت برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی حوزه تولید چادر ابزارهای لازم را فراهم سازد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات بازار چادر مشکی و گرانی در این بازار گفت: یکی از مظاهر عفاف و حجاب، چادر بانوان است، فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی ما سالیانی با این موضوع در ارتباط بوده است بنابراین این حوزه باید مورد توجه بوده و در جهت تقویت آن گام برداریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه «اکنون در کشور دو کارخانه تولید چادر فعالیت می کند ولی تولید این دو کارخانه پاسخگوی نیاز کشور ما نیست و باید بیش از این در این حوزه سرمایه گذاری کرد»، افزود: وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و اقتصاد در یک نشست، سرمایه‌گذاری برای تولید چادر متناسب با تراز انقلاب اسلامی را برای رفع نیاز داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: البته سرمایه گذاران آماده هستند، ولی بستر آن باید از سوی دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و بانک مرکزی فراهم شود؛ همچنین لازم است دولت در یک کارگروه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این حوزه ابزارهای لازم را آماده کند.

سالک بیان کرد: کمیسیون فرهنگی چندین بار این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده است ولی شاهد یک تصمیم جدی در این خصوص نبودیم، چرا که مسائل مربوط به تولید در این حوزه به کمیسیون فرهنگی باز نمی گردد، بلکه بیشتر بحث های فرهنگی عفاف و حجاب و مقابله با ولنگاری فرهنگی و بررسی نیاز قانونگذاری در این حوزه مورد توجه کمیسیون بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: اما تولید چادر مشکی هم دارای اهمیت است و در فرصتی بعد از تعطیلات مجلس این موضوع را در کمیسیون مطرح می کنم تا بتوانیم از صنایع مرتبط با این حوزه دعوت کرده و گامی موثر را در این خصوص برداریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین