|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
ریاض پیشتر مذاکراتی را با روسیه بر سر خرید سامانه اس - ۴۰۰ داشته اما عملی کردن چنین خریدی برای این کشور ریسک تحریم شدن از سوی آمریکا را خواهد داشت.
 رئیس جمهور روسیه از تمایل کشورش برای فروش سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته اس - ۴۰۰ به عربستان سعودی در پی مورد حمله قرار گرفتن تاسیسات مهم نفتی این کشور و قطع نیمی از تولید نفت خام آن صحبت کرد.

 به نوشته پایگاه بلومبرگ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با رهبران ایران و ترکیه در شهر آنکارا گفت: ما آماده‌ایم تا به جهت دفاع شخصی و کمک به امور دفاعی عربستان به این کشور و رهبران سیاسی آن کمک کنیم.

پوتین ادامه داد: (برای دریافت این کمک از روسیه) تنها اتخاذ یک تصمیم عاقلانه از سوی مقامهای دولتی کافی است همانطور که ایران قبلا چنین تصمیمی گرفت و سامانه اس - ۳۰۰ را از روسیه خرید و همانطور که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چنین تصمیمی گرفت و جدید ترین سامانه دفاع هوایی پیشرفته یعنی سامانه اس - ۴۰۰ تریومف را خرید. با این سامانه‌ها همه موارد زیرساختی در عربستان سعودی به شکلی موثر حفاظت خواهند شد.

ریاض پیشتر مذاکراتی را با روسیه بر سر خرید سامانه اس - ۴۰۰ داشته اما عملی کردن چنین خریدی برای این کشور ریسک تحریم شدن از سوی آمریکا را خواهد داشت.

تصمیم رجب طیب اردوغان برای خرید اس - ۴۰۰ از روسیه باعث بروز اختلاف شدیدی میان واشنگتن و آنکارا شد. در واکنش به این تصمیم اردوغان آمریکا جلوی فروش جنگنده‌های پیشرفته اف - ۳۵ به ترکیه را گرفت.

پوتین در ادامه صحبتهایش عنوان کرد، موضوع جنگ یمن با توجه به وجود یک "فاجعه انسانی" در این کشور بعد از تجربه بیش از چهار سال جنگ باید حل‌وفصل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین