|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
به پادشاه زنگ زدم و گفتم که قیمت بنزین در کشور ما زیاد است و همه می دانید که پس از آن، قیمت بنزین کاهش یافت. هیچ رئیس جمهوری دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد، هیچ رئیس جمهوری دیگری قادر به این کار نبود یا حتی قادر نبود تلاش کند، اما این کار را کردم.
 رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که نگفته است ایران مسئول حملات به سعودی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ دونالد ترامپ در نشست خبری با ولیعهد بحرین تصریح کرد به محض تکمیل اطلاعات، رسانه‌ها در جریان قرار خواهند گرفت.

ترامپ در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد اینکه ایران را مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان دانسته است، گفت: «من چنین حرفی نزده‌ام و فقط گفته‌ام فکر می‌کنم می‌دانیم چه کسی بوده است که البته به‌نظر می‌رسد ایران پشت آن [حملات] باشد ولی با این لحنی که شما گفتید، نگفته‌ام.»

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه به دنبال جنگ با ایران نیست اما برای هرگونه درگیری آماده است، گفت پمپئو و دیگر مقاماتش به زودی برای مشورت به عربستان سعودی می روند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت که او قول نداده است که آمریکا از عربستان سعودی حفاظت خواهد کرد.

ترامپ افزود به آنها حمله شده است نه به ما، اما یقینا به آنها کمک خواهیم کرد. آنها از متحدان بزرگ ما هستند و بیش از 400 میلیارد دلار در سال گذشته در کشور ما هزینه کرده اند. یک و نیم میلیون شغل، ایجاد و به ما کمک کردند.

وی درباره افزایش قیمت بنزین در آمریکا که پس از خروج از برجام رخ داد، گفت: به پادشاه زنگ زدم و گفتم که قیمت بنزین در کشور ما زیاد است و همه می دانید که پس از آن، قیمت بنزین کاهش یافت. هیچ رئیس جمهوری دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد، هیچ رئیس جمهوری دیگری قادر به این کار نبود یا حتی قادر نبود تلاش کند، اما این کار را کردم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد مجبوریم با سعودی‌ها بنشینیم و درباره برخی چیزها کار کنیم. از این رو مایک پمپئو و دیگر مقامات برای مشورت به عربستان می روند.

ترامپ بار دیگر تاکید کرد : به دنبال درگیری جدید نیستم اما ممکن است بعضی وقت ها مجبور باشیم. پیامی برای ایران ندارم، اما هیچ عجله ای در کار نیست، ما وقت زیادی داریم. ممکن است یک پیام قوی داشته باشم یا حتی هیچ پیامی نداشته باشم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین