|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۷۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
منابع مطلع از تصمیم واشنگتن در زمینه افزایش کمک‌های اطلاعاتی به عربستان سعودی بعد از حمله به مهمترین تاسیسات نفتی این کشور خبر دادند.
 بعد از حمله پهپادهای نیروهای یمن به تاسیسات نفتی مهم عربستان و کاهش قابل توجه صادرات نفتی این کشور به بازارهای جهانی، دولت آمریکا قصد دارد اطلاعات بیشتری را با عربستان به اشتراک گذارد.

چند مقام‌ آمریکایی که مایل به افشای نام خود نبودند دوشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفتند که واشنگتن قصد دارد اطلاعات بیشتری را در اختیار عربستان بگذارد. این مقام‌های آمریکایی به میزان اشتراک گذاری اطلاعاتی یا گزینه‌های دیگر دولت آمریکا برای واکنش نشان دادن به حمله به بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان در عربستان هیچ اشاره‌ای نکردند.

این در حالی است که «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد یکشنبه به طور رسمی توقف 50 درصد از تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد.

به نوشته رویترز، اطلاعات ارائه شده انتخابی به عربستان از سوی آمریکا تاکنون کمک شایانی به ائتلاف سعودی در نبرد با نیروهای یمنی نکرده زیرا فاقد جزئیات مورد نظر عربستان بوده است. هرگونه افزایش اشتراک اطلاعاتی آمریکا به عربستان نیز ممکن است منجر به واکنش تند کنگره آمریکا شود زیرا قانونگذاران آمریکایی بابت کشتار غیر نظامیان در یمن توسط ائتلاف عربستان ابراز ناخرسندی کردند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین سعی کرده‌اند مانع فروش سلاح‌های بیشتر ساخت آمریکا شوند و ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به عربستان را منوط  به مجوز کنگره کرده‌اند.

نبرد در یمن و مشارکت  ائتلاف عربستان  مبدل به یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان شده به طوری‌که بر اساس آمار و ارقام سازمان ملل بیش از 22 میلیون یمنی از کل جمعیت 28 میلیون نفری این کشور، در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌ جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح «انصار الله» در  یمن آغاز کرد، اما  تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین