|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
نشست امنیت ملی آمریکا امروز به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.
 نشست امنیت ملی آمریکا امروز به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، محور نشست امروز امنیت ملی آمریکا درباره ایران بوده است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) در اظهاراتی که به نوشته سی‌ان‌ان احتمالاً به ایران یا متحدان این کشور اشاره داشت نوشت: «تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم. آماده شلیک هستیم، اما اقدامات بعدی بستگی به راستی آزمایی دارد. با این حال منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که آنها چه کسی را مقصر این حمله می‌دانند و تحت این شرایط پیش خواهیم رفت.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته مشخص نیست که منظور ترامپ از عبارت «آماده شلیک» تهدید به استفاده از زور نظامی علیه ایران یا متحدانش در یمن و عراق بوده است یا خیر؛ با این حال، «مارک شورت»، رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد از اظهارات او عقب‌نشینی کند.

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین